۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۲۲۸۷۳
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان:

شهيد مطهري دانشگاه را متحول كرد

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، تبيين و تفسير صحيح از اسلام ناب مبتني بر دو اصل مهم قرآن و عترت را از مهم‌ترين ويژگي های شهيد مطهري نام برد و گفت: يكي از مشكلات امروز جهان اين است، آنگونه که بايد اسلام را به جامعه بشري و دنيا معرفي نكرده ایم.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام احسان الله محمدي در آستانه هفته عقيدتي در بسيج سپاه كاشان شامگاه يكشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران از اخلاص و تزكيه به عنوان يكي از ويژگي هاي شهيد مطهري یاد کرد و افزود: اخلاص و تزكيه شهيد مطهري سبب شد تا هم در جامعه دانشگاهي و هم جامعه حوزوي و در عرصه فرهنگ جايگاه والايي داشته باشد.

 

وي، آگاه بودن به زمان و آشنايي با مقتضيات زمان و نيازهاي جامعه، احساس مسؤوليت و سنگرباني از دين و هجرت به تهران و دانشگاه را از ديگر ويژگي هاي شهيد مطهري نام برد و گفت: آيت الله جوادي آملي در مورد شهيد مطهري مي گويد، خيلي ها رفتند دانشگاه اما نتوانستند تغيير ايجاد كنند، اما شهيد مطهري دانشگاه را متحول و سبب تغيير در دانشگاه شد.

 

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، تبيين و تفسير صحيح از اسلام ناب مبتني بر دو اصل مهم قرآن و عترت را از مهم ترين ويژگي شهيد مطهري نام برد و افزود: يكي از مشكلات امروز جهان اين است كه اسلام را يك سويه معرفي كرده و آنگونه كه بايد اسلام را درست و دقيق به جامعه بشري و دنيا معرفي كنند معرفي نكرده اند.

 

حجت الاسلام محمدي با اشاره به دلايل نامگذاري هفته عقيدتي سياسي در بسيج سپاه گفت: ماهيت سپاه فرهنگي و معنوي است و سپاه و بسيج تنها صرف يك نيروي نظامي و كلاسيك ارتش دنيا نيستند، بلكه نيرويي بر اساس ايمان و تقوا، معنويت و عقيدتي است و اين نامگذاري نيز بر همين اساس است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، پيوند و ارتباط صميمانه بين بسيج و سپاه با روحانيت و حوزه هاي علميه را دومين علت نامگذاري هفته عقيدتي سياسي نام برد و افزود: سپاه هميشه در خط ولايت فقيه و روحانيت اصيل و انقلابي و امام و رهبري و مراجع كه در خط امام و انديشه هاي امام هستند قرار دارد.   

 

وي در ادامه با اشاره به اين كه برنامه هاي هفته عقيدتي در بسيج سپاه كاشان همزمان با سراسر كشور از 11 تا 17 ارديبهشت ماه برگزار مي شود گفت: گردهمايي بزرگ كاركنان، مربيان عقيدتي و هاديان سياسي بسيج و سپاه با عنوان شهيد مطهري ضرورت تفكر و عمل انقلابي در حسينيه شهداي پاسدار ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان، ديدار با آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان همراه با برگزاري نماز جماعت ظهر و عصر، گردهمايي فرماندهان حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت و مربيان عقيدتي و هاديان سياسي با حضور نماينده منتخب مردم كاشان در مجلس دهم در سالروز شهادت شهد مطهري در 12 ارديبهشت ماه از مهم ترين برنامه هاي اين هفته است.

 

حجت الاسلام محمدي، كوهنوردي مربيان عقيدتي و هاديان سياسي، حضور كاركنان و مربيان عقيدتي و هاديان سياسي در گلزار شهداي دارالسلام كاشان و عطر افشاني قبورشهدا و تجديد ميثاق با شهدا، ديدار تعدادي از كاركنان و مربيان عقيدتي و هاديان سياسي با يكي از علماي بزرگ و برجسته قم و زيارت حضرت معصومه(س) و تجليل از مربيان عقيدتي و هاديان سياسي ازجمله برنامه هاي اين هفته اعلام كرد.

 

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان همچنين حضور در كلاس هاي درس و ديدار و تقدير و اهداي گل به معلمان بسيجي با حضور دانش آموزان، ديدار با مسؤولان آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم، ديدار با مربيان  روحاني و غير روحاني عقيدتي و هاديان سياسي، ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران، اساتيد و معلمان بسيجي را از ديگر برنامه هاي هفته عقيدتي و هفته معلم برشمرد.

 

لازم به ذكر است، گراميداشت هفته عقيدتي و سياسي همه ساله به مناسبت شهادت شهيد مطهري از 11 تا 17 ارديبهشت ماه در بسيج و سپاه برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات