۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۲۳۰۲۷
امام جمعه سراب:

برجام هیچ توفیقی برای کشور نداشت

حجت الاسلام اکرمی با بیان این‌که برجام هیچ توفیقی برای کشور نداشت و ضربه های بزرگی به کشور وارد کرد، گفت: نتیجه برجام سبب شد پول های ایران به جیب آمریکا سرایز شود.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با ابراز تأسف از حضور رییس جمهور در جمع سران کشورهای عربی و خلیج فارس و محکوم کردن جبهه مقاومت و لبنان و نگفتن حتی کلمه ای درباره اسراییل، اظهار داشت: دولتمردان از خواب غفلت بیدار شوند.

 

وی با بیان این‌که اولین بار است بین عربستان و آمریکا پیمان نظامی بسته می شود که عمده این تحرکات بر علیه ایران است، ابراز داشت: برجام نتوانست ادعاها و وعده های خود را درباره بسیاری از مسائل به نتیجه برساند.

 

امام جمعه سراب با ابراز تأسف از دیدار وزیر امور خارجه کشور با وزیر امور خارجه آمریکا، افزود: با وجود تحرکات بسیاری بر خلاف برجام، برداشت دو میلیارد دلار از پول های بلوکه شده کشور که قبلا نیز ۱۰ و نیم میلیارد دلار که بیش از ۴۰ هزارمیلیارد تومان می شود، دیگر مفهومی برای برجام باقی نمی ماند.

 

وی با انتقاد از عدم اقدام و عمل از سوی دولت در دوران برجام، خاطرنشان کرد: برجام نه تنها تخم نکرده, بلکه جوجه هایش هم یکی یکی از بین می رود و اگر این طور هست که با هر بار مذاکره, آمریکا دو میلیارد دلار از جیب ایران بدزدد، دیگر مذاکره برای چیست.

 

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به رسفر رییس جمهور کشور به سمنان و سخنان وی در آنجا، ابراز داشت: رییس جهمور محترم در سمنان از برجام به عنوان نعمت یاد کرد، ما نمی دانیم این نعمت برای آمریکا است یا برای ایران است.

 

وی ادامه داد: ما که تاکنون این نعمت را ندیدیم، ولی ظاهرا آمریکا به خوبی از این نعمت بهره برده و آنچه را که نمی توانست در جنگ بدست آورد در دوره پسابرجام به خوبی به دست می آورد، دوران پسابرجام به نفع آمریکا است.

 

امام جمعه سراب با بیان این‌که دولتمردان باید قدم به قدم به جلو حرکت می کردند، خاطرنشان کرد: با این همه شهید هسته ای که دادیم به تمام درخواست های اصلی آمریکا که همانا پر کردن قلب راکتور هسته ای اراک با سیمان، کاهش سانتریفیوژها و ارسال اورانیوم های غنی شده به خارج بود عمل کرده و در واقع از اسب هایمان پیاده شدیم و دشمن اکنون سواره جلو می رود و ما هم پابه پایش نمی رسیم.

 

وی در پایان گفت: ای کاش دولت و ملت از راهنمایی های بصیرت گونه و هدایت های رهبر معظم انقلاب بهره بگیرند و اطاعت کنند تا از تمام جنبه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به اوج برسیم./854/302/ب2

ارسال نظرات