۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۲۳۰۷۴

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن ارائه پیشنهادی برای عملکرد بهتر مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: مجمع نمایندگان فرصت مغتنمی است که طلاب در مسیر انقلاب نگه داشته شوند و نسبت به دروس شان نظارت شود،
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار اعضای هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و نظام حوزه علمیه بعد از انقلاب برکات زیادی داشته است که یکی از  آنها همین انتخاب نمایندگان طلاب است.

 

این مرجع تقلید مجمع نمایندگان طلاب حوزه را از برکات انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: در گذشته طلاب هر شهری پراکنده بودند و گاهی برخی شهرها اجتماعی می کردند، اما این که رسما انتخاباتی انجام و نمایندگانی انتخاب شود و هیأت رییسه داشته باشد، نبود و این از برکات انقلاب اسلامی است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ضمن توصیه ای به اعضای هیأت ریسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم تصریح کرد: روز به روز بیشتر به برکات انقلاب بیشتر می بریم که در گذشته نبوده و امروز وجود دارد؛ مجمع نمایندگان فرصت مغتنمی است که طلاب را در مسیر انقلاب نگه دارید و نسبت به دروس شان نظارت داشته باشید، یعنی به خوبی تحصیل کنند و وقت شان به بطالت نگذرد.

 

وی افزود: به مسأله اخلاقی طلاب اهمیت بدهید؛ مراقب باشید در دنیایی که فساد اخلاقی بسیار است، دامان طلاب را آلوده نکند و اگر نظارتی توسط مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه باشد مطمئنا مؤثر خواهد بود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به رفع مشکلات رفاهی طلاب توسط مجمع نمایندگان طلاب حوزه یادآور شد: در راستای مسائل رفاهی تا جایی که امکان دارد، نظارت داشته باشید و به گرفتاری های شان رسیدگی و بین خیرین و آنها واسطه شده و خیرینی پیدا شود که در هر شهری وجود دارند و اگر از طرف هیأت رییسه دعوت شوند، می توان کمک گرفت.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در گذشته جای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خالی بوده که این خلأ فعلا پر شده و نیاز به دقت است و بایستی وقت گذاشته بود؛ اعضای هیأت رییسه یا این سمت را نپذیرند و یا اگر پذیرفتند، وقت بگذارند و چیزی باشد که کارایی برای طلاب داشته باشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به ارائه پیشنهادی برای عملکرد بهتر مجمع نمایندگان طلاب حوزه پرداخت و اظهار داشت: در آخر سال یک گزارشی از همه نمایندگان طلاب بخواهید که در طول سال چه فعالیت های اخلاقی و رفاهی برای طلاب شهرشان انجام داده اند و سپس بهترین اعضا را انتخاب کرده و تشویق شان  کنید که دیگران نیز بدانند کاری انجام می شود.

 

وی ضمن ابراز نگرانی از عملکرد برخی از اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه تصریح کرد: می ترسم که برخی از نمایندگان قناعت کنند که فردی تشریفاتی باشند و کاری نکنند و باید نمایندگان طلاب به صورت فعال در بیاید و اثر آن در حوزه، امور درسی و اخلاقی­ شان نمایان باشد./822/پ202/ج

ارسال نظرات