۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۲۳۰۸۸
معاون تبلیغ حوزه های علمیه اردبیل:

حجاب ریشه در باورها و ارزش های بانوان مسلمان دارد

معاون تبلیغ حوزه های علمیه اردبیل، حضرت زهرا (س) را الگوی کامل عفاف، حجاب و پاکدامنی دانست و گفت: حجاب ریشه در باورها و ارزش های بانوان مسلمان ایرانی دارد.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام علی نصیری، معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان اردبیل، عصر امروز در جمع دانش آموزان دختر مدارس شهرستان نیر در همایش گفتمان دینی با عنوان فاطمه شناسی، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) یک افتخار است برای همه عالم، نه فقط برای شیعه، نه فقط برای عالم اسلام، نه فقط برای ائمه طاهرین (ع)، بلکه آن حضرت برای پدر بزرگوارش نیز مایه سربلندی و افتخار به شمار می رود.

 

وی افزود: مهم ترین درسی که زنان جهان اسلام می توانند ازفضایل اخلاقی حضرت زهرا(س)  فرا بگیرند، درس عفاف،حجاب و پاکدامنی است، چرا که این بانوی بزرگوار اسلام الگوی کامل در عفاف، پاکدامنی وحجاب برای زنان و دختران بودند.

 

حجت الاسلام نصیری، تصریح کرد: خوشبختى و سعادت زن و جامعه در این است که کمترین ارتباط را با نامحرمان داشته و پوشش اسلامی را به نحو احسن رعایت کنند.

 

این مسؤول، بیان داشت: حجاب در باورها و ارزش های ما ریشه دارد و رعایت پوشش به ویژه در میان بانوان، ایجاد مصونیت برای جلوگیری از عوارض منفی، مفاسد و ابتذال است.

 

معاون تبلیغ حوزه های علمیه اردبیل، اظهار داشت: امّا متأسفانه در عصر ما دشمنان اسلام تلاش مى کنند به هر وسیله و عنوانى زنان مسلمان را از هویت خود جدا کنند و به مجامع عمومى و معرض دید نامحرمان بکشانند و به این وسیله آنان را از اهداف اصلى خلقتشان بازدارند.

 

حجت الاسلام نصیری، افزود: شما دختران دانش آموز، مادران فردا وامیدهای آینده این کشور اسلامی هستید و بایستی با علم و آگاهی در تربیت نسل آینده تلاش کنید./202/937/ب1

ارسال نظرات