۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۲۳۰۹۷
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

صرفه جویی شکرگزاری عملی و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی و درست مصرف کردن شکرگزاری عملی و یکی از مصادیق بارز اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار مدیرکل و کارکنان شرکت توزیع برق این استان به مناسبت روز ملی صنعت برق اظهار داشت: یکی از مواردی که تصحیح الگوی مصرف آن در جامعه ضروری است، انرژی برق محسوب می‌شود، لیکن همگی از خدمات برق بهره‌مند می‌شوند و مردم با استفاده صحیح و به‌جا می‌توانند به اقتصاد کشور و خانواده بیشتر کمک کنند.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، یکی از مصادیق بارز اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال است، خاطر‌نشان کرد: هیچکس راضی به اسراف و زیاده روی نیست و نه تنها عقل سلیم به این مقوله صحه می گذارد، بلکه دین مبین اسلام نیز آیات و روایات متعددی درباره الگوی مصرف و صرفه جویی ارائه کرده است.

 

آیت الله سید محمد شاهچراغی اضافه کرد: برق یک نعمت حیاتی و امروزه جزء لاینفک زندگی انسان است و در استان سمنان نیز در عرصه فعالیت‌های مرتبط با برق، خدمات شایانی انجام شده است.

 

صرفه جویی و مدیریت مصرف برق کمک شایانی به اقتصاد کشور است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان نیز در این دیدار ضمن اشاره به خدمات شایان مجموعه توزیع برق در کشور، گفت: دهم اردیبهشت‌ماه روز صنعت برق، فرصتی شایسته است تا با معرفی خدمات، از زحمات تلاشگران و زحمتکشان این صنعت زیربنایی قدردانی ویژه صورت گیرد.

 

سیدمحمد موسوی‌زاده با بیان اینکه برق برای مدت طولانی و انبوه ذخیره نمی شود، ابراز داشت: صرفه‌جویی و مدیریت مصرف از نکات کلیدی است که از ساخت نیروگاه‌های بیشتر و در نتیجه عدم اتلاف بیت المال پیشگیری می‌کند و به اقتصاد کشور نیز کمک می‌رساند.

 

وی با بیان اینکه برق یک پدیده و انرژی بی‌بدیل محسوب می‌شود و سرعت در انتقال و تبدیل آسان آن به سایر انرژی‌ها، به‌عنوان نقاط قوت برق است، افزود: استفاده بیش از حد نیاز از انرژی الکتریکی باعث می‌شود تا نیروگاه‌ها با حداکثر ظرفیت تولید برق کرده و آلودگی محیط زیست را در پی‌داشته باشند.

 

مدیرعامل شرکت برق استان سمنان در گزارشی از عملکرد این شرکت طی یکسال گذشته، گفت: پنج هزار طرح برق‌رسانی در استان با اعتباری به مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال در راستای توسعه زیرساخت‌های این صنعت سرمایه‌گذاری شده است./101/977/ب1

ارسال نظرات