۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۴۲۳۱۵۸
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت انگیزه علمی و معنوی طلاب در حوزه

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر ضرورت تقویت انگیزه معنوی در میان طلاب، گفت: بحث انگیزه مادی نباید در میان طلاب تقویت شود هم در کار و هم زندگی باید توکل ما به خداوند متعال باشد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مشاوران مدارس علمیه استان با مهم ارزیابی کردن نقش مشاوران در مدارس علمیه بر ضرورت تقویت انگیزه تحصیلی طلاب از سوی مشاوران مدارس تأکید کرد.

 

وی مشاوره را از مهم ترین نیازهای یک طلبه در دوران تحصیلی دانست و تصریح کرد: مشاوره صحیح در مباحث مختلف می‌تواند زمینه رشد و تعالی طلاب در رسیدن به اهداف مهم طبلگی را فراهم کند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقویت فرهنگ مشاوره در مدارس علمیه می تواند بستری برای تقویت بنیه علمی طلاب فراهم کند، افزود: مشاوران مدارس علمیه باید تلاش کنند موانع پیش روی تقویت بعد علمی طلاب را از میان بردارند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که برخی آسیب ها طلاب و مدارس علمیه را تهدید می کنند، خاطرنشان کرد: تقویت بحث مشاوره در مدارس بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های پیش رو است.

 

وی با تأکید بر این که فرهنگ مشاوره باید در میان طلاب و همچنین مدارس علمیه نهادینه شود، گفت: فرهنگ مشاوره به طور حتم می تواند اثرات بسیار مثبتی در روند تحصیلی و تهذیبی طلاب حوزه داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز سؤولات متعددی مورد نظر و توجه طلاب مدارس علمیه است، افزود: یکی از سؤولات مهمی که امروز از سوی طلاب مطرح می شود پیرامون آینده تحصیلی و شغلی آنها است که نقش مشاوران در پاسخگویی به این سؤالات بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که مقطع نوجوانی زمان بسیار حساسی است که یک مشاور می تواند با ارتباط سازنده با طلبه مانع ناامیدی و سرخوردگی آن را فراهم کند، ادامه داد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) باید ادامه دهنده راه ائمه معصومین(ع) باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که طلاب و روحانیان باید در عمل الگویی برای دیگران باشند، گفت: امروز اعمال و رفتار طلاب و روحانیان مورد توجه جامعه است که باید در این باره نهایت توجه صورت گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که یک مبلغ دینی باید تنها به انجام تکلیف الهی خود فکر کند و دغدغه دیگری نداشته باشد، افزود: امروز عمل به تکلیف که همان تبلیغ صحیح دین است مهم ترین رسالت روحانیت است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که یک مبلغ در مسیر تبلیغی خود نباید هراسی داشته باشد، گفت: حرکت و وظیفه ما عمل به دستورات الهی است و نباید با حساب و کتاب دنیوی کاری نداشته باشیم.

 

وی با بیان این که در طول تاریخ کسانی موفق بودند که با نیت خالصانه همواره در مسیر دستورات الهی گام برداشتند، ادامه داد: یک مبلغ نباید به فکر حساب و کتاب باشد بلکه باید از خدا بترسیم، از کسی ابایی نداشته باشیم و سوم این که خدا را رزاق بدانیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که درس خواندن یک طلبه نیز باید برای رضای خدا باشد، گفت: اگر نیت کاملا الهی باشد به بالاترین مقامات دنیوی نیز خواهند رسید.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر ضرورت تقویت انگیزه معنوی در میان طلاب تصریح کرد: بحث انگیزه مادی نباید در میان طلاب تقویت شود هم در کار و هم زندگی باید توکل ما به خداوند متعال باشد./950/202/ب2

 

ارسال نظرات