۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۲۳۱۸۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای تضعیف باورهای مردم از طریق مناسبت های مذهبی

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف باورهای مردم، گفت: برنامه ریزی برای تکریم ایام دینی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دشمن هدفمندتر از گذشته روی مناسبت های مذهبی کار می‌کند تا باورهای مردم را تضعیف کند.
حجت الاسلام مسعود صفی یاری

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در کل کشور اظهار داشت: امروز مراسم اعتکاف در کل کشور به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران احیا شده است و روز به روز بر آمار شرکت کنندگان آن افزوده می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که باید از ظرفیت مناسبت های مذهبی در توسعه فرهنگ دینی بهره برد اظهار داشت: مناسبت های مذهبی ظرفیت خوبی در افزایش سطح معرفتی جامعه دارد و مانند پالایشگاه معنوی است و این مناسبت ها می تواند یکی از مسیرهای مهم برای رسیدن به اهداف و برنامه های دینی باشد.

 

حجت الاسلام صفی یاری در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف باورهای مردم گفت: برنامه ریزی برای تکریم ایام دینی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که دشمن هدفمندتر از گذشته روی مناسبت های مذهبی کار می‌کند تا باورهای مردم را تضعیف کند از این رو امروز با سیر تحریف ها و بدعت های مختلفی ما در جامعه روبرو هستیم که مقام معظم رهبری نیز بارها در این حوزه مطالب اساسی را بیان کرده است.

 

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه افزود: مناسبت های فرهنگی و دینی حوزه اصلی کاری ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی است و باید بر اثر بخشی تر کردن برنامه ها در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.

 

وی در ادامه با بیان این که ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی مناسبت های مذهبی، با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کل کشور تشکیل شده، تصریح کرد: مدیریت مناسبت های مذهبی در سطح استان ها برعهده این ستاد است که به صورت تخصصی برنامه ریزی می‌کند و اجرای برنامه های مناسبتی را این ستاد بر عهده دارد.

 

حجت‌الاسلام صفی یاری در ادامه تصریح کرد: در استان زنجان که به استان اهل بیت (ع) معروف است و عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را به همراه دارد تلاش می‌شود ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی مناسبت های مذهبی تأثیرگذارتر ظاهر شود، تلاش می‌شود در سال جدید در حوزه مناسبتی بهتر از سال های قبل، این ستاد ظاهر شده و برنامه های خوبی در سطح استان در مناسبت ها اجرا کند.  

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای ارگان های فرهنگی غیر دولتی استان، افزود: از ظرفیت هیئات مذهبی، شبکه تبلیغی، مؤسسات قرآنی، کانون مداحان و سایر تشکل های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در برگزاری هرچه بهتر مراسمات ماه رجب به ویژه اعتکاف بهره برده شد و در ادامه نیز به همین صورت خواهد بود./302/949/ب1

ارسال نظرات