۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۲۳۲۰۰
با شرکت طلاب و اساتید؛

کارگاه تربیت سیاسی اجتماعی در حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی برگزار شد

دوره کارگاهی «تربیت سیاسی اجتماعی وحیانی» با شرکت طلاب، اساتید و مسؤولان فرهنگی تربیتی مدارس علمیه خواهران استان خراسان شمالی برگزار شد.
کارگاه تربیت سیاسی اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز دوره كارگاهي تربيت سياسي اجتماعي وحياني با حضور حدود 100 نفر از طلاب، اساتید و مسؤولان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان خراسان شمالی در محل مدرسه علمیه حضرت فاطمه‌الزهرا (س) برگزار شد.

 

در این دوره کارگاهی، خانم واحدي، كارشناس مسؤول واحد خواهران نمایندگی حوزه علميه استان خراسان شمالي، اظهار کرد: هدف اصلي از برگزاري اين كارگاه جامه عمل پوشاندن به ویژگی‌ها و الزامات سند چشم‌انداز حوزه علميه خراسان در عرصه تعامل با نظام اسلامي و پشتيباني و حفاظت از این نظام مقدس است.

 

 وی افزود: ارتقاء دانش، بينش و آگاهی‌های سياسي اساتيد و طلاب حوزه در مباحث سياست و استفاده از آن‌ها به عنوان هادي سياسي در مدارس از ديگر اهداف برگزاری اين كارگاه یک‌روزه است.

 

واحدی ادامه داد: در برگزاري اين كارگاه، مسأله اهميت سياست و ايجاد رويكرد سياسي اجتماعي در طلاب و اساتید حوزه علمیه با توجه به مباني و آموزه‌های قرآني و سیره ائمه اطهار (ع) مدنظراست.

 

وی خاطرنشان کرد: سرفصل‌های آموزشي در طول اين كارگاه شامل ضرورت بحث سياست در جامعه قرآني، مفهوم سياست و تربيت سياسي، ايجاد نگرش سياسي اجتماعيِ وحياني، رويكرد سياسي اجتماعي قرآن، رويكرد سياسي اجتماعي ائمه اطهار (ع) و مهارت آشنايي با مباحث سياسي اجتماعيِ وحياني و مبادي آن است.

 

واحدی با اشاره به اينكه کارگاه‌های سياسي اجتماعيِ وحياني، با همكاري مؤسسه تدبر در قرآن و سيره و معاونت فرهنگي تبليغي حوزه علميه برگزار می‌شود، تصريح كرد: برگزاري اين دوره در همين راستا، در مابقی مدارس خواهران شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی نیز در دستور كار است.

 

در این کارگاه همچنین حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی و دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه استان نیز سخنرانی کرد.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و امسال در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./202/9314/ب1

ارسال نظرات