۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۲۳۲۰۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد؛

اجرای برنامه های فرهنگی به مناسبت روز فرهنگ لرستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در راستای معرفی استان 14 برنامه فرهنگی با همکاری نهادهای فرهنگی و اجرایی لرستان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ظهر امروز، در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در رابطه با روز فرهنگ لرستان، گفت: مراسم «روز فرهنگ لرستان» 16 اردیبهشت ماه با حضور مسؤولان استانی و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که این مراسم در دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در شهر آفتاب تهران برگزار می شود، افزود: ١٤ عنوان برنامه برای اجرای این مراسم  در روز فرهنگ لرستان پیش‌بینی شده است.

 

حجت الاسلام حنان عنوان داشت: برنامه های اجرایی به مناسبت روز فرهنگ لرستان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه خرم‌آباد، استاندار لرستان و دو تن از شخصیت‌های فرهنگی، هنری و علمی استان برگزار می شود.

 

وی در ادامه تجلیل از ناشران و نویسندگان استان را از دیگر برنامه های اجرایی عنوان کرد و افزود: حداقل از ١٠ عنوان کتاب جدیدالتألیف مؤلفان استانی رونمایی می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: اجرای تئاتر خیابانی، شعر‌خوانی سه تن از شعرای مطرح استان و اجرای نقالی از مهم ترین برنامه‌های هنری روز فرهنگ لرستان است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای موسیقی محلی و مراسم آیینی، همنوازی سرنا و دهل از دیگر برنامه‌های این روز است که با همکاری نهادهای فرهنگی اجرایی استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حنان بیان داشت: در راستای بازدید از نمایشگاه از مدیران استانی و رؤسای دستگاه‌های فرهنگی استان دعوت می شود در نمایشگاه حضور یابند.

 

وی اعزام دانشجویان، نویسندگان، کتابداران و فعالان فرهنگی را از دیگر از برنامه‌هایی عنوان کرد که به مناسبت روز فرهنگ لرستان در نظر گرفته شده است و گفت: از توان و ظرفیت‌های موجود در استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع در جهت معرفی لرستان استفاده می کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: فضاسازی و اطلاع‌رسانی مناسب در فضای نمایشگاه کتاب و برپایی نمایشگاه عکس«معرفی لرستان» از دیگر برنامه های روز فرهنگ لرستان در نمایشگاه بین المللی تهران است./9459/202/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات