۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۲۳۲۱۹
در همایش جایزه بنیاد البرز؛

۱۰۰ دانش آموز نخبه آذربایجان غربی تجلیل شدند

دانش آموزان نخبه آذربایجان غربی با حضور رییس سازمان اوقاف، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از مسؤولان استانی در همایش جایزه بنیاد البرز تجلیل شدند.
همایش جایزه بنیاد البرز در ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش جایزه بنیاد البرز امروز به منظور تجلیل از 100 دانش آموز نخبه آذربایجان غربی به همت بنیاد موقوفه فرهنگی البرز با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش استان در ارومیه برگزار شد.

 

در این همایش دانش آموزان نخبه آذربایجان غربی در رده های مختلف تحصیلی با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از مسؤولان استانی تجلیل شدند.

 

بزرگی، مدیرعامل بنیاد موقوفه فرهنگی البرز در این همایش به تاریخچه بنیاد البرز و نیات واقف مرحوم حسنعلی البرز اشاره کرد و گفت: وقف نامه و اساسنامه این بنیاد در سال 56 نهایی شده است که با تأکید رییس سازمان اوقاف بر فعالیت هایی چون اعطای جوایز به دانشمندان، پژوهشگران ایرانی داخل و خارج از کشور، حسن تحصیل دانش آموزان، نوباوگان و نوجوانان نابغه، سپاهیان ممتاز دین، دانش و تعلیم که امروزه شامل روحانیت و طلاب علوم دینی می شود، می پردازد.

 

وی در ادامه به عملکرد 53 ساله بنیاد موقوفه فرهنگی البرز اشاره کرد و افزود: اعطای وام دانشجویی به بیش از 10 هزار نفر، وام اشتغال به کار دانشجویی به 500 نفر، جایزه بنیاد البرز به بیش از 4 هزار نفر دانش آموز، دانشجو، محقق، دانشمند، کمک مالی به بهزیستی، بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و ساخت آب انبار از جمله اهم فعالیت های بنیاد البرز است.

 

بزرگی اظهار کرد: همایش جایزه بنیاد البرز هر سال درسطح استانی برای تجلیل از نخبگان دانش آموز و دانشجویی و در سطح ملی به منظور تجلیل از مخترعان، محققان و دانشمندان برگزار می شود که طبق اساسنامه، بنیاد فرهنگی البرز هیچ گونه اعمال نظر و سلیقه ای در انتخاب افراد ندارد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همه ثروتمندان و متمکنین جامعه باید در بخش های مختلف به ویژه ارتقاء تراز علمی جامعه گام های مؤثری بردارند./936/203/ب2

ارسال نظرات