۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۲۳۲۹۲
امام جمعه همدان:

قانون در زمینه ساماندهی زندانیان ناکارآمد است

امام جمعه همدان گفت: باید سازوکاری صورت بگیرد تا بسیاری از افراد به جای رفتن به زندان به کارهایی فرستاده شوند تا افزون بر کسب درآمد برای خود و دولت بالای سر خانواده خود بوده و از بسیاری از آسیب های زندان ها در امان باشند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، جمعی از خیرین ستاد دیه استان همدان ظهر امروز با آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان دیدار کردند.

 

در این دیدار آیت الله طه محمدی با اشاره به تعداد افراد زندانی ابراز داشت: خیلی از جرائم کیفرشان زندان نیست دستگاه قضا و قوه مقننه باید در این زمینه بسترهای لازم را ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به مخارج سرسام آور زندان ها برای دولت خاطر نشان کرد: متأسفانه قانون در امر زندان ها ناکارامد است و چنان که در روایات آمده است حضرت یوسف(ع) بعد از آزادی از زندان بر روی دیوار زندان نوشتند هذا قبرالاحیا.

 

امام جمعه همدان افزود: قاضی ها نباید به راحتی حکم زندان بدهند چرا که برخی خانواده ها به واسطه زندانی شدن فرد از هم متلاشی می شوند و این امر تبعات فراوانی برای جامعه دارد.

 

وی ادامه داد: باید سازوکاری صورت بگیرد تا بسیاری از افراد به جای رفتن به زندان به کارهایی فرستاده شوند تا افزون بر کسب درآمد برای خود و دولت بالای سر خانواده خود بوده و از بسیاری از آسیب های زندان ها در امان باشند.

 

آیت الله طه محمدی گفت: بسیاری از زندانیان به خاطر اعتماد بیجا به دیگران محبوس شده اند و سبب گرفتاری خود و دیگران هستند و این در حالی است که پیامبر(ص) می فرماید گرگ باش و گرنه گرگ ها تو را خواهند درید.

 

وی با اشاره به این که در آخرالزمان به دلیل این که غلبه با انسان های بی تقوا است باید نسبت به همه بی اعتماد بود، ابراز داشت: تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی زندان ها مدیرت صحیح و برنامه ریزی است.

 

امام جمعه همدان گفت: باید کارگاهی از سوی خیرین ایجاد شود تا هم هزینه های دولت در اداره زندان ها کم شود و هم مشکلات اجتماعی ناشی از زندانی شدن افراد در جامعه کاهش یابد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: زیرساخت های فرهنگی در جامعه باید در این زمینه ایجاد شود و لازم است تمام ارگان های فرهنگی در این زمینه ورود کنند تا شاهد رفع مشکلات خانواده زندانیان باشیم./202/979/ب1

ارسال نظرات