۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۲۳۳۰۰
شهردار قم:

پروژه‌های جدید شهرداری تا پایان سال به اتمام می‌رسد

شهردار قم گفت:‌ پروژه‌های جدید شهرداری قم از جمله تقاطع شهید محمودنژاد، تقاطع امام علی(ع) و عماریاسر و... تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و فاز نخست بلوار مرجعیت هفته آینده افتتاح می‌شود.
سقائیان نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله محمد یزدی که در دفتر سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، اظهار کرد: تشکیلات شهرداری طی 10 ماه اخیر توانسته به تغییرات مطلوبی برسد که این تغییرات سبب پیشبرد اهداف شهری در قم می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه شهرداری به دنبال تقویت خودباوری در مجموعه‌های مختلف خود است، اضافه کرد: اکنون شهرداری توانسته برای رفع مشکلات خود به اقتدار مناسبی برسد و از ظرفیت‌های بخش خصوصی به صورت گسترده‌تر استفاده کند.

 

شهردار قم از رفع بخش قابل توجهی از بدهی‌های شهرداری قم به بانک‌ها یاد کرد و با اشاره به اینکه شهرداری برنامه مشخصی را برای رفع بدهی‌های باقیمانده درنظر گرفته است، گفت: شهرداری قم با شرایط کنونی نمی‌تواند سودهای بانکی را پرداخت کند که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان از افزایش این سودهای بانکی جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به نوشتن نامه توسط آیت الله مکارم شیرازی برای رفع مشکل سودهای بانکی شهرداری قم به رئیس جمهور تصریح کرد: شهرداری نزدیک به 433 میلیارد تومان از ارگان‌های دولتی طلب دارد.

 

سقائیان‌نژاد یادآور شد: پنج هزار و 900 میلیارد تومان تعهدات شهرداری قم برای تکمیل پروژه‌ها و بدهی‌هاست اما درآمد سال جاری شهرداری هزار و 350 میلیارد تومان بوده که افزایش آن به دو هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را یکی از اولویت‌های شهرداری قم در سال جاری دانست و عنوان کرد: سال گذشته نزدیک به250 هکتار برای کاشت درخت اختصاص داده شد و سال جاری نزدیک به 300 هکتار دیگر برای این امر اختصاص داده می‌شود.

 

سقائیان‌نژاد از تدوین سند چشم‌انداز قم 1414 در سال جاری یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال جاری مشکل جمع‌آوری زباله‌ها و تبدیل آنها به انرژی با مشارکت شهروندان و مسئولان استانی برطرف شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های جدید شهرداری قم از جمله تقاطع شهید محمودنژاد، تقاطع امام علی(ع) و عمار یاسر، پل زینبیه و زیرگذر غدیر تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و فاز نخست بلوار مرجعیت و رمپ‌ و لوپ‌های 9 دی هفته آینده افتتاح می‌شود.

 

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه زیرساخت‌های مورد نیازی شهری در قم فراهم‌سازی نشده است، مطرح کرد: در بلوار پیامبر اعظم(ص) باید از بودجه‌های ملی استفاده شود اما این اقدام فقط در دوره‌ای یک ساله انجام شده است./998/102/ب2

 

منبع: شهرداری قم

ارسال نظرات