۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۲۳۳۳۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

پاسداری از مرزهای عقیدتی جامعه دینی رسالت مهم روحانیت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: روحانيت در دهه های اخیر همواره با کمترين امکانات و بيشترين تلاش ها، پاسدار و حافظ انقلاب بوده و از مرزهاي ديني و فرهنگي مردم، دفاع کرده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در جمع تعدادی از گروه های تبلیغی استان به جايگاه روحانيت اشاره کرد و با بيان اين که روحانيت از يک جايگاه ارشادي در جامعه برخوردار است، گفت: روحانيت امروز همان وظيفه و رسالتي را بر دوش دارد که ائمه اطهار(ع) و پيامبران الهي هزاران سال گذشته خداوند به آنها امر فرمود.

 

وي با اشاره به اين که جايگاه انبياي الهي نيز ارشادي بود، گفت: روحانيت همکاران پيامبران الهي محسوب مي شوند و همان کاري را که پيامبران الهي انجام مي دادند امروز روحانيت در جامعه اسلامي برعهده دارد.

 

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که انبياي الهي آمدند تا فرهنگ جامعه را آماده و مهيا کنند، افزود: آن بزرگواران همواره مردم را با ارشاد مردم را هدايت مي کردند.

 

وي با اشاره به این که روحانيت سفيران فرهنگي جامعه بوده و در هدايت افراد نقش مهمي بر عهده دارند، خاطرنشان کرد:  دشمنان از وجود روحانيت در جامعه اسلامي هراس دارند و مي‌كوشند به اين جايگاه كه مورد اعتماد مردم است، آسيب وارد كنند به همین دلیل روحانيت بايد در مقابل اين توطئه‌ دشمنان مقاومت و ايستادگي كنند و آنان را در انجام كارشان ناكام بگذارند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: روحانيت بايد سطح آگاهي و اطلاعات خود را در جامعه افزايش دهند و مردم را از رويدادهاي مهمي كه در جامعه رخ مي‌دهد، آگاه كنند و امروز اين مسؤوليت خطير و مهم در جامعه بر دوش روحانيت گذاشته شده است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که رسالت امروز حوزه‌ و روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است، گفت: امروز روحانيت و طلاب بايد بكوشند در رسالتي كه بر دوش آنان گذاشته شده است، موفق باشند و از حريم و جايگاه ديني و اسلامي در جامعه و ولايت فقيه دفاع كنند.

 

وی با تأکید بر این که روحانيت بايد هادي، مبلغ و مروج سيره پيامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) هم در قول و هم در عمل باشد، ادامه داد: امروز بستر براي تبليغ و ارشاد در جامعه آماده و مهيا است و روحانيت بايد از اين فرصت جهت رشد مبانی دینی در جامعه بهره گیرد.

 

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که امروز روحانيت در کشور عزت و عظمت دارد، ادامه داد: روحانيت يک وظيفه مضاعف دارد و در حکومت اسلامي و شيعي که با مضامين روايي و احکام فقهي تشکيل شده، حراست از دستاوردهاي نظام ديني وظيفه اي مهم است.

 

وی با اشاره به اينکه روحانيت اصيل همواره با آگاهي و بصيرت مانع از تحقق برخي توطئه هاي دشمنان اسلام شده است، بيان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از انديشه هاي روحانيت آگاه و اصيل همواره هراسانند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: روحانيت در تاريخ شيعه همواره در کانون توجه دشمنان نظام قرار داشته چرا که آنان به عظمت و قدرت روحانيت واقف بوده و همواره تلاش مي‌کردند رابطه مردم و روحانيت را تضعيف کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، علما و روحانيت را امين و مورد وثوق مردم دانست و تصريح کرد: مردم در تاريخ همواره در حوزه هاي مختلف از محضر مراجع و علما براي رفع بسياري از مشکلات فردي و اجتماعي بهره برده اند.

 

وی با بيان اين که روحانيت مسؤوليت ترويج دين اسلام و معارف اهل بيت(ع) را دارد، افزود: انقلاب ملت ایران، يک انقلاب اسلامي است و فرهنگ آن هم بايد ديني باشد که این رسالت مهم امروز بر دوش روحانیت است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: روحانيت در دهه های اخیر همواره با کمترين امکانات و بيشترين تلاش ها، پاسدار و حافظ انقلاب بوده و از مرزهاي ديني و فرهنگي مردم، دفاع کرده ست.

 

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که روحانيت شيعه در طول تاريخ، پرچمدار ترويج فرهنگ اهل بيت بوده است، گفت: به رغم سختي ها و فشارهايي که زمامداران جاهل و جائر داشته اند، روحانيت شيعه شجاعانه و ايثارگرانه در همه عرصه ها حضور پيدا کرده است و توانسته اسلام ناب را ترويج و تبليغ کند./202/950/ب1

ارسال نظرات