۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۲۳۳۴۷
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

مسؤولان فرهنگ را از یاد نبرند

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت توجه به مسأله فرهنگ تأکید کرد و گفت: متأسفانه مسؤولان ما آنقدر که برای مسائل سیاسی تلاش می‌کنند برای فرهنگ وقت نمی‌گذارند.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در دومین جشنواره رسانه‌های علوی با محوریت غدیر، امامت و ولایت امیرمومنان(ع) که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه موضوعات علمی کاملا در قرآن آمده است، اظهار داشت: پیامبران و ائمه اینترنت عالم بودند که هم از گذشته هم آینده اطلاع می‌دادند.

 

متولی حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه قرآن گفته است که از قافله عقب نمانید و به پا خیزید و عمل کنید تاکید کرد: در این عالم که همه چیز در حال حرکت است توقف امکان ندارد، زمان الان وجود ندارد و در هیچ جا نمی‌گنجد و به سرعت از همه چیز آگاه می‌شوید، در این میدان باید سبقت بگیرید.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه افزود: سرعت ما باید در دنیا خیلی زیاد باشد و فضای مجازی باید به تسخیر ما در بیاید چون ما امام علی(ع) را داریم که به همه عالم آگاه است اما می‌بینیم آنهایی که امام علی(ع) ندارند از ما جلوتر هستند.

 

رییس دادگاه انتظامی قضات با اشاره به اینکه خداوند انسان را خلیفه خود بر روی زمین قرار داده است یادآور شد: خداوند متعال انسان را جلوه‌ خود در زمین قرار داد بدین ترتیب ما جلوه خدا در زمین هستیم، امام علی(ع) نمونه‌ای بود که هم این عالم و هم برزخیان را می‌دید و در اصل به همه‌ عالم اشراف پیدا می‌کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه امام علی(ع) بشر ابدی و ازلی است خاطرنشان کرد: اگر کسی بتواند از ذهن خود پرده بردارد همه چیز را می‌بیند و در اصل همه حقایقی را می‌بیند که در عالم رخ داده است، قرآن اطلاعات زیادی درباره آینده به ما می‌دهد که باید از آن استفاده کنیم.

 

متولی حوزه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: خداوند در قرآن همه جیز را نشان می‌دهد، بعد از آن شاهدیم که امام علی(ع) را برای آگاهی ما قرار می‌دهد، در اصل امام علی(ع) حقیقت عالم است، امروزه دنیا هجوم آورده است که قرآن و ائمه را از ما بگیرند.

 

مدرس اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند"فضای مجازی چیزی کمتر از اصل انقلاب نیست" اظهار داشت: ما باید از سرمایه‌های دنیا استفاده کنیم و با تقوا خود آنها را آمیخته کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم، ما باید ایمان آوریم چون مکتب ایمان داریم و اگر پیشرفت ما همراه با ایمان باشد موفق می‌شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان گفت: خیلی از مدیران ما فکر می‌کنند که در دامان آمریکا می‌توان نفس کشید، متاسفانه مسؤولان ما آنقدر که برای مسائل سیاسی تلاش می‌کنند برای فرهنگ وقت نمی‌گذارند، ما باید برای ترویج فرهنگ علوی بسیار تلاش کنیم./202/816/ب1

ارسال نظرات