۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۲۳۴۰۳
آیت الله مجتهد شبستری در افتتاحیه فاز دوم مدرسه امیرالمؤمنین:

برجام در برابر فریب کاری دشمن عقیم ماند/ صلاحیت و شایستگی کاندیداهای دور دوم مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه تبریز با اشاره به جنگ فرهنگی استکبار، هدف اصلی دشمن را استحاله فرهنگی دانست و گفت: هدف بعدی اقتصادی است، برجام نتوانست در برابر فریب کاری دشمن کاری از پیش ببرد. 
آیت الله مجتهد شبستری آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه فاز دوم مدرسه علمیه امیر المؤمنین (ع) تبریز، با اشاره به اهمیت و جایگاه علم و علم آموزی، اظهار داشت: علم دارای ارزش ذاتی است، علم در روایات اسلامی دارای ارج و اهمیت بالائی است، علم در روایت به حیات تعبیر شده است، حیات در تمام ابعاد در حقیقت در گرو علم است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به افضلیت علوم حوزوی و علم توحید، تصریح کرد: علم مفید خداشناسی و معرفت حق است و در سایه شناخت نفس انسان به علم الهی نائل می شود، شاید افضلیت علوم طبیعی را نیز بتوان به شناخت خدا از منظر شناخت پیکر انسان قائل بود.

 

وی فریضه عادله در روایات را علم فقه عنوان و تأکید کرد: علم فقه شریفترین علوم است، این شرافت از رهگذر درج احکام خمسه افعال انسان در علم فقه است، هیچ فعلی از افعال بشری نیست که در علم فقه طرح و حکم آن بیان نشده باشد.

 

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر مباحث اخلاقی و جایگاه آن در مدارس علمی، توصیه کرد: مباحث اخلاقی نیاز طلاب است که باید در حوزه های علمیه حداقل با بیان حدیثی مورد بررسی قرار گیرد و جلسات اخلاق نیز در حوزه ها برگزار گردد.

 

وی طلاب را در انتخاب مسیر علوم دینی موفق و پیروز دانست و بیان داشت: هر دوره ای نیازمند علوم الهی است، شرایط امروز نیاز ویژه‌ای به علوم دینی و اخلاق الهی دارند تا در برابر تهاجمات دشمن ایستادگی کرد.

 

نماینده ولی فقیه با بیان این‌که در برابر تهاجم فرهنگی، ترویج ابتذال و تبلیغات سوء دشمن روحانیت باید آگاه و مجهز باشند، ابراز داشت: حوزه های علمیه باید در برابر استحاله فرهنگی انقلاب بایستند، دشمن به دنبال استحاله فرهنگی کشور هستند.

 

وی با اشاره به پشتیبانی ملت از ولایت فقیه در سال های بعد از پیروزی انقلاب و تداوم بر ارزش های انقلابی و اسلامی، ادامه داد: هدف اصلی استکبار استحاله فرهنگی است، دشمن از هیچ ابزاری برای ضربه به فرهنگ کشور فروگذار نکرده و نخواهد کرد.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به دست درازی آمریکا به اموال ایران اسلامی، افزایش تحریم ها در دوران پسا برجام، خاطرنشان کرد: هدف دیگر استکبار تضعیف اقتصاد کشور است، رفع تحریم ها در مذاکرات دروغ محض بود که نشان از فریب کاری طرف مقابل است.

 

وی با تأکید بر بهره گیری از ایام ارزشمند رجب، شعبانیه و رمضان، افزود: طلاب انس با قرآن، آشنایی با مفاهیم و آموزه های ارزشمند این کتاب الهی را در برنامه خود بگنجانند و همچین مباحثات درسی و پژوهش و مطالعات جنبی را در نظر داشته باشند.

 

آیت الله شبستری حضور در صحنه های انقلابی را برای پاسداری از انقلاب، ولایت فقیه و ارزش های اسلامی تأکید کرد و ادامه داد: امروز مدافعان حرم در نبرد با اسرائیل جان خود را در راه انقلاب فدا می کنند، وظیفه ما حضور در پای صندوق های انتخابات که از صحنه های صیانت از انقلاب می باشد، است.

 

وی ملاک انتخاب اصلح را دلسوز، خدمتکار، ولایت مدار و مفید برای دین بوده خواند و ابراز داشت: طلاب حتما در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند و به افراد صالح رأی دهید، کسانی را که شناخته شده هستند و دارای معیار های لازم هستند را انتخاب کنید./854/202/ب

ارسال نظرات