۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۲۳۵۰۲
در نشست مسؤولان کنگره بین المللی حقوق شهروندی مطرح شد؛

توجه ویژه اسلام به موضوع حقوق شهروندی

عادل مزاری رییس کنگره بین المللی حقوق شهروندی، گفت: صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به طور ویژه به موضوع حقوق شهروندی توجه داشته‌اند.
کنگره بین المللی حقوق شهروندی

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست هم‌اندیشی مسؤولان شورای سیاست‌گذاری کنگره بین المللی حقوق شهروندی صبح امروز در محل هتل «بابا طاهر» تهران برگزار شد.

 

در این نشست عادل مزاری، رییس کنگره بین المللی حقوق شهروندی با اشاره به دیدگاه اسلام به موضوع حقوق شهروندی، گفت: دین اسلام و به طور ویژه ائمه اطهار به موضوع حقوق شهروندی تأکید داشته‌اند.

وی افزود: صحیفه سجادیه و نهج البلاغه منبعی غنی از دستورات و رهنمودهایی در خصوص سبک زندگی اسلامی و رعایت حقوق شهروندی می‌باشند.

 


مزاری در پایان گفت: باید از شعار زدگی دور شد و بر اساس منویات مقام معظم رهبری که بر انجام عاملانه کارها تأکید دارند، سیاست‌های مرتبط با موضوع حقوق شهروندی را به پیش برد.


در بخش دیگری از این نشست سید محمد هاشمی، دبیر علمی کنگره بین المللی حقوق شهروندی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: خداوند در قرآن کریم به موضوع کرامت انسانی تأکیدات فراوانی داشته است.


وی اضافه کرد: قطعأ می‌توان با مراجعه به کلام حق و با داشتن یک نگاه کاربردی مبتنی بر آیات قرآن، اهداف خود را در خصوص ارتقای حقوق شهروندی دنبال کرد.


سخنران دیگر این مراسم مونس کشاورز، دبیر اجرایی کنگره بین المللی حقوق شهروندی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو کنگره در سال جاری، خبر داد: اولین کنگره بین المللی حقوق شهروندی پس از چندین نشست تخصصی، درنیمه دوم سال 95 و با مشارکت نهادهای علمی، دانشگاهی و نیز مراکزدولتی وخصوصی برگزارخواهد شد.


لازم به ذکر است در بخش پایانی این نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بین المللی حقوق شهروندی به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن کنگره پیش‌رو پرداختند./856/101/ب3


منبع: دبیرخانه کنگره بین المللی حقوق شهروندی

 

ارسال نظرات