۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۴۲۳۵۳۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

دوری از مفاهیم قرآنی مهم ترین عامل مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که متأسفانه جامعه امروز از مفاهیم تعالی بخش قرآنی فاصله گرفته است، گفت: دوری از مفاهیم قرآنی مهم ترین عامل مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه امروز است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در جمع فعالان قرآنی استان، قرآن را سند هويت مسلمانان دانست و گفت: امت اسلامی را با قرآن مي شناسند و رمز دوام و قوام عالم اسلام حقيقت اين كتاب است.

 

وی قرآن را فصل مميز مسلمانان از ديگر ممالك دانست و افزود: قرآن مبناي انديشه مسلمانان و مرجع تفكر و مايه وحدت مسلمانان در سراسر جهان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: بايد بدانيم كه شهروند امت اسلامي شناسنامه اش بايد اسلامي باشد و ملاك اسلامي بودن ما هم انس با قرآن است و از این رو قرآن متن فرهنگ اسلامي است.

 

حجت الاسلام شکریان با بيان اين كه قرآن عظمت وجودي حي و موجودي زنده است، گفت: قرآن نسخه عملي هدايت بشر به صراط مستقيم و انسان را به راه و نتيجه درست هدايت مي كند.

 

وی با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) ياد گرفتن قرآن را عظمتي مشهود دانست و تصريح كرد: سزاوار است مؤمن نميرد مگر در حالي كه قرآن را ياد گرفته باشد يا اينكه در تعليم قرآن باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم قرآنی در بخش های مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: اگر فرهنگ ما با آموزه هاي قرآني آميخته نشده باشد و روح قرآني در برنامه هاي كار ما نباشد بركتي در فرهنگ و هنر ما وجود نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام شکریان بيان کرد: قرآن کتابي است که خداوند براي هدفي خاص فرستاده است و با دقت در آيات قرآن و آيات سوره بقره در مي يابيم كه بزرگترين هدف قران هدايتگري است و قران هدايتگر رحمت و بشارت براي مسلمانان است.

 

وی با اشاره به اين که قرآن براي هدايتگري نازل شده است،گفت: در جامعه معاصر مجهولات، مسائل و مشکلاتي است که نيازمند کمک گرفتن از قرآن است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به روش هاي پاسخگويي قرآن اشاره کرد و گفت: روش هاي پاسخگويي را بايد از خود قرآن استخراج کرد و استفاده از آيات به کمک تطبيق آيات، تفسير موضوعي و تفسير قرآني به قرآن يکي از روش هاي پاسخگويي است.

 

حجت الاسلام شکریان بهره مندي از کلام معصوم را يکي ديگر از روش هاي پاسخگويي قرآن به مسائل جامعه معاصر دانست و گفت: مهم ترين رسالت پيامبر اسلام تبيين قرآن بود و شيعيان افتخار دارند زمينه استفاده از کلام معصوم را در بهره مندي از قرآن تجربه کنند.

 

وی آگاهي از ساختار قرآن و بهره مندي از دانش ها و علوم روز را از ديگر روش هاي پاسخگويي قرآن به مسائل جهان روز خواند و خاطرنشان کرد: قران توان پاسخگويي به همه مسائل را دارد؛ اما تنها با روشمندي مي توان از غناي علمي آن بهر مند شد و به پاسخ سؤالات رسيد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به اهميت تدبر در مفاهيم الهي اشاره کرد و گفت: پيامبر گرامي اسلام(ص) درباره اهميت تدبر در قرآن کريم، فرمودند؛ بعد از نعمت ايمان به خود، نعمتي بالاتر از علم به کتاب خدا و شناخت تأويل آن نداده است.

 

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که فهم صحيح و عميق از مفاهيم قرآني در گرو تدبر در قرآن است، افزود: عشق به ذات اقدس الهي با انس و الفت با کلام خدا به اوج مي رسد.

 

وی با اشاره به جايگاه والاي تفکر و تدبر در دين اسلام، بيان کرد: شکل‌گيري شخصيت و هويت ديني افراد بسته به تعمق، تفکر و تدبر در مبادي ديني است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که قرآن کريم نيز انسان را به تفکر و تدبر دعوت کرده است، گفت: تدبر در کلام الهي انسان را در مسير حقيقت و سعادت قرار مي دهد./950/202/ب2

ارسال نظرات