۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۲۳۵۸۱
حجت‌الاسلام عالمی:

توانمندی‌های نظامی ایران قابل مذاکره نیست

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و آمادگی نظامی قرار دارند و توانمندی‌ها و دستاوردهای نظامی ما نیز قابل مذاکره نیست.
حجت الاسلام علی عالمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی عالمی، صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن سالروز حضور گروه 22 توپخانه ارتش در عملیات بیت‌المقدس در جمع خبرنگاران شهرستان شهرضا عنوان کرد: عملیات بیت‌المقدس، یکی از درخشان‌ترین دوران تاریخ دفاع مقدس است که در تمامی ابعاد رزمی و تاکتیکی حائز اهمیت است.

 

وی تصریح کرد: گرچه سوم خرداد روز فتح خرمشهر است، ولي آزادي خرمشهر به يک‌باره اتفاق نيفتاد، بلکه در پي فرآيندي صورت گرفت که با انجام سلسله عمليات‌هايي امکان پذير شد، مهم‌ترین دستاورد این عملیات، فتح خرمشهر و آزادسازی بخش وسیعی از راضی اشتغالی ایران بود که از ابتدای دوران جنگ تحمیلی، از سوی ارتش بعث عراق و با حمایت هم‌پیمان آن، اشغال شده بود.

 

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش اظهار کرد: صدام حسین در سودای فتح سه روزه ایران دستور داد تا بعد از اشغال خرمشهر جمله معروف «جئنالنبقي»، يعني "آمده‌ايم تا بمانيم" را بر روی ديوارهاي این شهر بنویسند؛ امروز پس از گذشت حدود دو دهه از پایان جنگ، با مقایسه وضعيت فعلي کشور عراق  و صلابت و اقتدار نظام اسلامی، بيشتر به ارزش حماسه‌ای که رزمندگان آفریدند، پی می‌بریم.

 

حجت الاسلام عالمی، با اشاره به آغاز عمليات بيت‌المقدس در دهم اردیبهشت‌ماه 1361 گفت: این عملیات با رمز  "يا علي ابن ابيطالب(ع)" شروع شد و در تاريخ سوم خرداد با فتح خرمشهر پايان يافت.

 

وی تصریح کرد: اين عمليات آخرين حلقه از راهبرد آزادسازي سرزمين‌هاي اشغالي كشورمان بود كه به تأمين تماميت ارضي كشور انجاميد و افزون بر آن شهر، مهم‌ترين منطقه راهبردي  جنگ را نیز، از اشغال دشمن بعثي آزاد کرد و جمهوري اسلامي را در موضعي كاملا برتر قرار داد.

 

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش تأکید کرد: در بين تمام عمليات‌هايي که در طول دوران جنگ براي بيرون راندن ارتش متجاوز عراق از اراضي اشغالي ايران يا براي پايان دادن به جنگ صورت گرفته است، هيچ‌کدام به بزرگي، اهميت، افتخارآميزي و ماندگاري عمليات بيت المقدس نيستند، اين عمليات هم از نظر به‌کارگيري ابتکار عمل در طرح‌ريزي و تاکتيک‌هاي به‌کار رفته و هم از نظر قدرت رزمندگان اسلام در تداوم مراحل نبرد و شيوة اجرا و همچنين حفظ پيوستگي در مراحل مختلف عمليات، يکي از گسترده‌ترين و با ارزش‌ترين عمليات‌هاي دوران دفاع مقدس بوده است.

 

حجت‌الاسلام عالمی گفت: حماسه بي‌نظير و ماندگار فتح خرمشهر در آخرين روز اين عمليات به‌ياد ماندني، پيروزي در عمليات بيت‌المقدس را براي هميشه در تاريخ کشور ايران جاودانه کرد و خاطرظ خوشي از خود در ياد و خاطرظ همظ آحاد ملت ايران بر جاي گذاشت.

 

وی عنوان کرد: در این عملیات، بيشترين تعداد اسراي جنگي دشمن در اين منطقه به اسارت جمهوري اسلامي ايران درآمد، از نظر تاکتيکي يکي از عمليات هاي بزرگ عبور از رودخانه توام با غافلگيري در آن انجام شد و بيشترين مساحت سرزمين‌هاي اشغالي در اين عمليات آزاد شد.

 

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش گفت: منطقه‌ای که عمليات بیت‌المقدس در آن واقع شد، منطقه‌اي بود که دشمن به خاطر آن تهاجم خود را به جمهوري اسلامي آغاز کرده بود و در واقع کليد فتح استراتژيک عراق در جنگ و مرکز ثقل و محور ادعاهاي رژيم عراق محسوب مي‌شد.

 

حجت الاسلام عالمی با بیان این مطلب که "گروه 22 توپخانه ارتش 14 شهید را در جریان این عملیات تقدیم انقلاب اسلامی کرده است" گفت: گروه 22 توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این عملیات و با آتش توپخانه خود به پشتیبانی از نیروهای مانوری پرداخت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار نظامی قرار دارند، توان بازدارندگی و دفاعی ایران در منطقه و جهان کم نظیر است و از عوامل مهم ایجاد امنیت در کشور محسوب شده و تحت هیچ عنوان قابل مذاکره نخواهد بود./202/868/ب1

ارسال نظرات