۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۲۳۵۸۵
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

رونق و جهش اقتصادی کشور در گرو تقویت تولیدات داخلی است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که واردات کالاهایی که می توان در داخل کشور تولید کرد، آتش کشیدن اقتصاد کشور است، گفت: رونق و جهش اقتصادی کشور در گرو تقویت تولیدات داخلی است.
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به سخنان مهم روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار جامعه کارگری موضوع تولید داخل را یک موضوع حیاتی برای اقتصاد کشور دانست و گفت: رونق و جهش اقتصادی کشور در گرو تقویت تولیدات داخلی است.

 

وی تقویت تولید داخلی را کلید تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و افزود: اگر دولتمردان میخواهند موضوع اقتصاد مقاومتی به طور کامل در کشور تحقق عملی پیدا کند ابتدا باید در جهت حمایت از تولید داخلی گام بردارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدون حمایت از تولید داخل نمی توان امیدی به تحقق مسأله اقتصاد مقاومتی داشت، خاطرنشان کرد: حمایت از فعالان اقتصاد داخلی می تواند موجب رشد پایه های اقتصادی کشور شود.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که دستگاه های فرهنگی رسالت سنگینی در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولید داخل بر عهده دارند، تصریح کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، هیچ راهی به‌ جز تقویت تولید داخلی نیست و باید به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه‌ای شود.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی بوده است که به‌ همین منظور، امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند، گفت: بخش زیادی از مشکل کشور بحث اقتصاد است که رهبر معظم انقلاب با هوشیاری و درایت، این سال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند تا مسؤولان به اهمیت این موضوع بیشتر پی ببرند.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که واردات بی رویه سم مهلکی برای اقتصاد است، تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم بسیاری از کالاهایی که ظرفیت تولید آن در داخل وجود دارد وارد کشور می شود و این به معنای خیانت به تولید کننده های داخلی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که واردات کالاهایی که می توان در داخل کشور تولید کرد، آتش کشیدن اقتصاد مقاومتی است، افزود: باید از واردات غیر ضروری جلوگیری کرد تا رونق بازار کار شکل گیرد.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران افزود: اهمیت دادن به رونق تولید داخلی، جلوگیری از ورود کالاهای غیر ضروری و اکتفا کردن به محصولات داخلی، وابستی کشور به بیگانگان و خارجی ها را از بین می برد.

 

وی با بیان این که نباید کشورمان را وابسته دیگران کنیم، گفت: امروز ظرفیت های نهفته ای در بخش های مختلف کشورمان وجود دارد که باید با شناسایی آن ظرفیت ها در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز بسیاری از ظرفیت ها و پتانسیل های ارزشمند اقتصادی در نقاط مختلف کشور به حال خود رها شده است، تصریح کرد: دولتمردان باید به جای شعارهای بی پشتوانه در جهت شناسایی و احیای این ظرفیت ها گام بردارند.

 

حجت الاسلام جلالی تأکیدات روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از تولید داخل را بسیار حائز اهمیت دانست و با بیان این که دولت و مجلس باید توجه ویژه ای به این نکات مهم داشته باشند، خاطرنشان کرد: در سال اقدام عمل باید شاهد عملیاتی شدن همه سیاست های اقتصاد مقاومتی باشیم.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحریم های 37 ساله غرب علیه ملت ایران نشان داد که ما می توانیم روی پای خود بایستیم و به دیگران وابسته نباشیم، افزود: تحریم ها زمینه خودکفایی کشورمان را در عرصه های مختلف فراهم کرد.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که اولویت اصلی برای حل مشکلات باید مسائل اقتصادی باشد، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اولویت اول کشور مسأله اقتصاد است آن هم نه در قالب حرف و شعار بلکه در قالب اقدام و عمل باید مشاهده شود.

 

وی با بیان این که تولید داخل یکی از پارامترهای جدی در اقتصاد مقاومتی است، گفت: اعتبارات کشور باید به سمت حمایت از تولید داخل هدایت شود تا شاهد خنثی شدن توطئه های اقتصادی دشمن باشیم./950/202/ب2

ارسال نظرات