۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۲۳۶۲۵
آیت الله مکارم شیرازی:

دشمن از نسل جوان مومن و سالم هراس دارد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از سلاح های دشمن برای تضعیف جمهوری اسلامی است، گفت: دشمن از نسل جوان مومن، انقلابی و سالم هراس دارد.
آیت الله مکارم شیرازی

 به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار  با جمعی از فعالان قرآنی استان البرز و فارس با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده است که خداوند دعای سه گروه را مستجاب می کند، اظهار کرد: نخستین گروه کسانی هستند که همیشه به یاد خداوند باشد، انسان باید در هر برنامه ای به یاد خداوند باشد و خدا را بر همه اعمال خود حاضر و ناظر بداند.

 

وی ادامه داد: کسی که همیشه به یاد خداوند باشد به گناه آلوده نخواهد شد، نماز یکی از راه هایی که انسان ذکر خداوند را می گوید و نورانیتی که انسان با خواندن نماز در زندگی خود ایجاد می کند او را به سعادت خواهد رساند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که انسان نباید فقط در گرفتاری ها به یاد خداوند باشد، تصریح کرد: دعای مظلوم نیز همواره مستجاب خواهد شد و ما باید از اینکه به کسی ظلم کنیم هراس داشته باشیم و باید توجه داشته باشیم که اگر مظلوم انسان را نفرین کند، با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سومین گروهی که دعای آن ها مستجاب می شود پیشوای عادل است، بیان کرد: همه انسان ها باید قرآن را فرابگیرند، با معنی قرآن آشنا شوند، به معنی قرآن عمل کنند و معانی قرآن را به دیگران یاد بدهند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه یکی از توطئه های دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی  آلوده کردن نسل جوان ما به مواد مخدر است، بیان کرد: نسل جوان مهمترین سرمایه کشور محسوب می شود و دشمن از جوانان قرآنی، بسیجی و ایمانی ما هراس دارد.

 

وی گفت: فیلم های فاسد، مواد مخدر، المان های مفسد از دام هایی است که دشمن برای ما پهن کرده است و آن ها می دانند که اگر جوانان ما را آلوده کنند می توانند گزینه های زیر میز خود را به روی میز بیاورند.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: شما جوانان امیدهای آینده ما هستید که دشمن از شما هراس دارد، شما باید سعی کنید تا به مواد مخدر آلوده نشوید و تا می توانید به دیگران کمک کنید./858/پ202/ج1

ارسال نظرات