۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۲۳۶۳۰
حجت الاسلام مصائبی خبر داد؛

تغییر کاربری اراضی موقوفه از سوی سودجویان

مدير كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي با اشاره به تلاش موقوفه‌خواران در عرصه زمین‌خواری گفت: عده ای به دنبال تغییر کاربری موقوفات برای تصرف و تعرض در اراضی هستند.
حجت الاسلام مصائبي


به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علي مصائبي، مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقی با بیان این‌که سازمان اوقاف با هرگونه تعرض به موقوفات در هر مکانی مقابله جدی خواهد کرد، اظهار داشت: هم اکنون 300 پرونده در مورد مشكلات مربوط به تغييرات كاربري موقوفات استان داريم.
 

وی با اشاره به تلاش موقوفه‌خواران در عرصه زمین‌خواری گفت: برای مقابله با هرگونه سوء استفاده و تعرض احتمالی، اولين نشست كارگروه حل اختلاف‌هاي بين اداره كل اوقاف و شهرداري برگزار و مقرر شد مسائل و مشكلات به صورت منطقه اي با شهرداران مناطق حل و فصل شود.
 

مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي با اشاره به توافقات صورت گرفته با شهرداری تبریز درخصوص رفع تصرف از موقوفات افزود: بر اين اساس سه شنبه هفته آينده جلسه‌اي با شهردار منطقه يك خواهيم داشت تا مسائل و مشكلات مربوطه را مطرح و رفع كنيم. 


حجت الاسلام مصائبي با بيان اينكه شهرداري تبريز قول همكاري صد درصدي براي رفع مشكلات را داده است، تاكيد كرد: اين مسائل و مشكلات جزئي است كه براي مثال مربوط به تخريب مسجد براي راه سازي و يا تغيير كاركرد زمين موقوفه به فضاي سبز را مي توان نام برد.


وي با اشاره به حکم شرعی و قانونی موقوفات خاطرنشان كرد: در برخي مناطق به دليل آشنا نبودن مسئولان به جنبه‌هاي شرعي موقوفات اين مشكلات پيش آمده كه با توضيحاتي كه به آنها ارائه داديم قول همكاري را در اين زمينه به ما داده‌اند.


مدير كل اوقاف و امور خيريه آذربايجان‌شرقي با بیان این‌که سیاست جدی اداره کل اوقاف استان، احیای موقوفات و عمل به نیات واقفان خیراندیش است، گفت: موقوفات هيچ گاه نبايد تغيير كاربري داده شوند كه اميد است با همكاري شهرداري اين مشكلات برطرف شود./935/203/ب3

 

ارسال نظرات