۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۲۳۶۳۱
امام جمعه قشم:

​منابع و ظرفيت‌های خليج فارس در جهت فقرزدایی و رفع محروميت استفاده شود

امام جمعه قشم با اشاره به فقر و محروميت موجود در منطقه خلیج فارس گفت: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل های فراوان این منطقه در جهت فقرزدایی و رفع محروميت بهره برد.
امام جمعه قشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام رضا جوكار امام جمعه قشم ظهر امروز در همايش بين المللي خليج فارس، ظرفيت ها و چالش هاي پيش روي گفت: باید علاوه بر تكيه بر نام خليج فارس از منافع بسيار زياد اين خليج نيز بهره‌مند شد.

 

وی در ا دامه افزود: در منطقه خلیج فارس، علیرغم برخورداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل، فقر و محروميت وجود دارد.

 

امام جمعه قشم همچنین تاکیدکرد: می‌توان از ظرفيت ها و منابع خليج فارس در جهت فقرزدایی و رفع محروميت این منطقه از  كشور بهره برد.

 

حجت الاسلام جوکار با اشاره به عدم استفاده صحیح سازمان منطقه آزاد قشم از ظرفیت خلیج فارس در سال‌هاي گذشته در جهت رفع محرومیت در منطقه گفت: علیرغم ظرفیت های موجود در خلیج فارس، این سازمان نتوانست اقدامات و گامهای خوبی در جهت فقرزدایی و رفع محرومیت بردارد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: اما مرداني از جنس اقدام و عمل در حال حاضر در سازمان منطقه آزاد این جزیره مشغول به فعالیت هستند.

 

امام جمعه قشم با تاکید بر اینکه به گواه تاريخ، اين آبراه خليج فارس بوده و با همین نام نیز باقی می ماند گفت: ساحل نشينان خلیج همیشه فارس، این خليج را که نمادی از ثبات، صلح و دوستي است را متعلق به همه می دانند.

 

وی گفت: رفع اختلافات مذهبي در جزیره قشم می تواند الگوي مناسبي براي شيخ نشينان منطقه باشد.

 

حجت الاسلام جوکار در ادامه به سابقه تاریخی 1400 ساله اختلافات مذهبي اشاره داشت و تصریح کرد: اگر چه اختلافات مذهبی قابل رفع نيست؛ اما در جزیره قشم این امر با هدف خدمت رساني و مصالح محقق شد.

 

حجت الاسلام جوکار همچنین تاکیدکرد: در صورتی که كشورهاي حاشيه خليج فارس از دشمنان حمایت کنند و به جاي وحدت و قرار گرفتن در كنار ايران اسلامي، كنار دشمنان بايستند جواب خود را از سوی ایران اسلامی دریافت می کنند./851/202/ب3

ارسال نظرات