۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۲۳۶۳۹
امام جمعه پلدختر:

شكوفا کردن استعداد دانش آموزان تضمين كننده آينده كشور است

امام جمعه پلدختر با بیان این که شكوفا کردن استعداد دانش آموزان تضمين كننده آينده كشور است، گفت: معلم در شکوفایی استعداد دانش آموز نقش بسزایی دارد.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوري، امام جمعه پلدختر، بعدازظهر امروز، در نشست شوراي آموزش و پرورش این شهرستان گفت: معلمي شغل انبيا است.

 

وی با بیان این که معلم راهنماي خوبي ها، نيكي ها، هدايت گر و بيدار كننده است، افزود: شكوفايي استعداد دانش آموزان از وظايف مهم معلمان است.

 

امام جمعه پلدختر بیان داشت: بروز استعدادهاي بالقوه و به فعليت رساندن استعداد دانش آموزان  وظيفه معلمان است و بايد قيمت و ارزش اين استعدادها را دانست.

 

حجت الاسلام سوری با بیان این که معلم رسالت خطیری در تعلیم و تربیت دانش آموز برعهده دارد، عنوان داشت: معلم باید الگوی علمی و اخلاقی دانش اموز باشد.

 

وی با یادآوری به رسالت انبیا و نقش معلمان در ادامه این رسالت خاطرنشان کرد: انبيا آمدند كه فطرت فراموش شده را به انسان يادآوري كنند و امروز معلم باید ادامه دهنده این نقش باشد.

 

امام جمعه پلدختر در ادامه اظهار داشت: رسالت معلمان تعليم علم و دانش نیست و باید همان مشقت انبيا را تحمل كنند.

 

وی با بیان این که انسان مي تواند اثرپذير و اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: تأثيري كه معلم بر دانش آموز دارد فراموش نمی شود چراکه دانش آموزان اثر پذيري بيشتري دارند و ازمعلم خود تأثير پذير هستند.

 

حجت الاسلام سوری تأکید کرد: معلم باید افزون بر علم و دانش، راه درست، حريت، آزادگي، شهامت، شجاعت و دفاع از دين را به دانش آموز بياموزد.

 

امام جمعه پلدختر در پایان اظهار داشت: برای اثرپذیری دانش آموزان، این قشر باید صفات فوق را در وجود معلم ببینند تا تلاش معلم تأثیرگذار باشد./9451/202/ب3

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات