۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۲۳۶۴۰
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی روش‌ های پیشگیری از اعتیاد ویژه طلاب

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نقش اساسی روحانیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، از امضای توافقنامه ای با هدف برگزاری کارگاه آموزشی ویژه طلاب با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد.
علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله سبحانی که در مؤسسه امام صادق(ع) برگزار شد، با بیان این که مسأله مبارزه با مواد مخدر موضوعی چندوجهی و پیچیده است، گفت: انواع مواد مخدر از درهای مختلف وارد جامعه می شود.

 

وی افزود: قبلا مواد مخدر سنتی وجود داشت اما اکنون مواد صنعتی و روانگردان ها رو به افزایش است، تا کنون سازمان ملل 540 نوع روانگردان را ثبت کرده است، بر اساس آمار سازمان ملل 10 میلیون نفر قاچاقچی در دنیا در عرصه مواد مخدر درحال فعالیت هستند.

 

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که 600 میلیارد دلار سود قاچاقچیان از طریق مواد مخدر است، اظهار داشت: این مقدار در کشور 3 میلیارد دلار است، خسارت هایی که به کشور وارد می شود بیش از 10 هزار میلیارد تومان است که متوجه مردم و دولت می شود.

 

وی ادامه داد: ما برنامه های خود را مبتنی بر استراتژی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری قرار دادیم که مبحث پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، مقابله و حمایت اجتماعی از معتادان بی بضاعت در دستور کار است، در حوزه پیشگیرانه یکی از اهدافی که دنبال می شود مدارس و مراکز آموزشی است.

 

جزینی با بیان این که طلاب و روحانیت نقش اساسی در حوزه پیشگیری دارند، ابراز داشت: در یک سال گذشته 256 کارگاه آموزشی ویژه طلاب برگزار شده است، امسال توافقنامه خوبی با دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منعقد شد که شبکه تبلیغی را تحت آموزش پیشگیرانه قرار دهیم که به مردم انتقال دهند.

 

وی عنوان کرد: علت اساسی این کار این است که باور غلط در مصرف مواد مخدر مطرح است، به عنوان مثال مواد صنعتی همانند شیشه که توهم زا است می گویند که اعتیاد آور نیست که باوری غلط است، قرص هایی تحت عنوان لاغری وجود دارد که بین جوانان توزیع می شود و دارای مواد مخدر است؛ این آسیب ها در بین جوانان بسیار است.

 

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: فرایند پیشگیری باشد دنبال شود، در سیستم مقابله نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات مقابله می کنند، سال گذشته 618 تن مواد مخدر در کشور کشف شد؛ همچنین 17 میلیون عدد قرص های غیر مجاز نیز کشف شد.

 

وی اضافه کرد: از دید جهانی جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است اما هیچ کمکی انجام نمی دهند و موضوع تحریم را در پیش می کشند، برای مبارزه نیازمند مشارک آحاد مردم هستیم؛ 2200 سازمان مردم نهاد و مجمع خیریه در حوزه پیشگیرانه تشکیل شده تا از این بلای خانمان سوز جلوگیری شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات