۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۲۳۶۵۱
امام جمعه ملکان:

کلید سعادت یک جامعه در دست معلمان است

حجت الاسلام زمانی به اشاره به نقش معلمان در سعات یک جامعه و شقاوت آن، گفت: شهید مطهری الگوی بزرگ معلمان است.
هفته معلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حافظ زماني، امام جمعه ملکان، عصر امروز در در ديدار با جمعي از معلمان با اشاره به فرموده امام راحل در خصوص جایگاه نقش معلمی، اظهار داشت: شغل معلمی، همان شغل انبیاست.

 

وی با بیان این‌که معلم بهترين نقش و تاثيرگذاري را در جامعه دارد، خاطرنشان کرد: براي آنكه آينده بسيار مطمئن، با نشاط و شادابي داشته باشيم بايد از مسيري عبور كنيم كه مخاطره نداشته باشد كه اين مهم فقط با هدايت و راهنمايي معلمان ميسر مي شود.

 

امام جمعه ملكان معلمان از اقشار با ارزش جامعه دانست و تصریح کرد: در زمان جنگ تحميلي با وجود حضور معلمان در جبهه ها، دانش آموزان در سخت ترين شرايط طالب علم و دانش بودند و از تحصیل و تعلیم جا نماندند.

 

وی با اشاره به اثر گذاري نقش تربيتي و فرهنگي معلمان بر فرهنگ عمومي جامعه، گفت: اگر خانواده اي در تربيت فرزندان خود موفق باشد، در نتيجه آموزش معلمان است، معلمان نقش بزرگی را در گستره تربیتی جامعه و آینده این اجتماع بشری را دارند.

 

حجت الاسلام زماني موفقيت مديران در جامعه را حاصل آموختن درس معلم دانست و يادآور شد: جايگاه معلم را نبايد با مسائل مادي سنجيد بلكه بايد به جايگاه رفيع وي توجه ويژه اي داشت، معلمان مربیان آدیمت در میان بشریت هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: هر چه شغل عظیم باشد، مسؤولیت به همان مقدار بزرگ و عظیم است، معلمان نقش عظیم ساخت ریشه شخصیتی جامعه را عهدار هستند.

 

امام جمعه ملکان سعادت و شقاوت یک جامعه را در مدارس دانست و ابراز داشت: کلید سعادت یک جامعه و شقاوت آن در دست معلمان است که در مدارس شکل می گیرد، از این رو باید معلمان متوجه نقش عظیم خود در شکل گیری یک جامعه باشند./854/202/ب3

ارسال نظرات