۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۲۳۶۶۸
سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

نام خلیج فارس از تمدن هزار ساله ایران گرفته شده است

کمالوندی گفت: نام خلیج فارس نامی است که از تمدن پارسی گرفته شده و قدمتی هزار ساله دارد که در سالهای اخیر توسط استکبار جهانی مورد شبهات قرار گرفته است.
کمالوندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس، که در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: دست دوستی به سوی کشورهای همسایه برای همکاری هسته‌ای دراز می‌کنیم.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه منطقه خلیج فارس هارتلند و به عنوان چهارراه جهان شناخته شده است، این منطقه استراتژیک تا قرنها با همین نام باقی خواهد ماند.

 

کمالوندی تصریح کرد: نام خلیج فارس نامی است که از تمدن پارسی گرفته شده و قدمتی هزار ساله دارد که در سالهای اخیر توسط استکبار جهانی مورد شبهات قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: کشورهای همسایه باید قدر این موهبت خدادادی را بدانند و در برابر بلایای زیست‌محیطی در حفظ و نگهداری این منطقه اهتمام بورزند.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ابراز داشت: به غیر از نیروگاه بوشهر و دو نیروگاهی که در ایران ساخته می‌شود 4 نیروگاه دیگر در سال 2020 در منطقه ساخته خواهدشد.

 


وی در پایان خاطرنشان کرد: ما دست دوستی به سمت همسایگان خود جهت انتقال دانش در زمینه انرژی هسته‌ای و ایمنی هسته‌ای دراز می‌کنیم./966/203/ب3

ارسال نظرات