۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۲۳۶۹۷
نماینده مردم تبریز:

اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات کشور است

سعیدی با تأکید بر این‌که نسخه شفابخش اقتصاد کشور در آن سوی مرزها وجود ندارد، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات کشور است.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که غفلت از توصیه های رهبر انقلاب همواره تبعات منفی علیه نظام به دنبال داشته است، اظهار داشت: تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل دولت و مجلس است.


وی با اشاره به این‌که رکود اقتصادی تبعات بسیار منفی را در شرایط فعلی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: تولیدکننده و قشر آسیب‌پذیر جامعه امروزتحت‌فشار اقتصادی هستند، این در حالی است که سیاست اصلی اقتصاد مقاومتی تقویت تولیدکننده داخلی برای مقابله با مصرف کالای خارجی است.


سعیدی تشکیل کمیسیون حمایت از تولید، کمیسیون اقتصاد مقاومتی و طرح مباحث اقتصاد مقاومتی در کمیسیون‌های دیگر را از جمله اقدامات مجلس در این راستا عنوان کرد، تصریح کرد: اگر بخشی از تصمیماتی که در مجلس نهم در بحث اقتصادی اتخاذ شد اجرا می‌شد، شاهد برداشتن گام مهمی در اجرای اقتصاد مقاومتی می‌بودیم.


نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: سیاست دولت بر اساس مهار تورم از طریق جلوگیری گردش سرمایه و نقدینگی پول بود که درنهایت ما شاهد این رکود شدیم، لازم است که مطالعات و تحقیقات و شکل‌گیری کمیسیون‌ها در راستای اصلاح اقتصاد کشور، به مجلس دهم منتقل ‌شده و در آن مجلس استمرار یابد.


وی افزود: از سوی دیگر مجلس باید تصمیمات کارشناسی شده در اقتصاد مقاومتی براساس «اقدام و عمل» بردارد، ضمن این‌که باید از تجربه نمایندگان مجلس نهم نیز استفاده شود، ضرورت دارد نخستین اقدام دولت و مجلس دهم، باید بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید باشد.


سعیدی با اشاره به این‌که یارانه بخش تولید مورد غفلت قرار گرفته است، ادامه داد: مجلس دهم باید به‌سرعت مشکلات واحدهای تولیدی را احصاء کرده و با هماهنگی دولت این واحدهای تولیدی را به چرخه تولید بازگرداند، در صورت وقوع این اتفاق، دوره رونق اقتصادی و حل مشکل بیکاری و افزایش درامد سرانه را شاهد خواهیم بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق کالا از سوی دولت را مورد تأکید قرار داد، گفت: از سوی دیگر موانع صادرات باید برطرف شود، چراکه وظیفه دولت حمایت از صادرکننده و تشویق آنان است، واردات بی‌رویه نیز ضربه مهلکی به اقتصاد داخل محسوب می شود./302/935/ب1

ارسال نظرات