۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۲۳۷۱۴
سخنران حوزوی تبیین کرد؛

اهمیت و وجوب شناخت امام زمان

حجت الاسلام قاضی زاهدی با تأکید بر این که بر هر مسلمانی واجب است که امام زمانش را بشناسد، گفت: اگر وجود مقدس حضرت حجت(عج) نبود، زمین اهلش را فرو می برد؛ ما باید در حل تمامی مشکلات به امام زمان(عج) توسل پیدا کنیم.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاضی زاهدی صبح امروز در مراسم دعای ندبه مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: بر هر فردی لازم است که امام زمان را بشناسد و اگر ایشان را نشاسد، کافر و منافق از دنیا رفته است.

 

مبلغ نمونه کشوری ابراز کرد: برخی به این دلیل که حدیث نبوی «من مات و لم یعرف امام زمانه...» درباره شناخت امام زمان(عج) متواتر بوده است، سعی کرده اند که امام زمان(عج) را در این حدیث به قرآن کریم تفسیر کنند؛ شناخت امام زمان(عج) یعنی این که بدانیم امام زمان(عج) چه کاربرد و ارزشی در جامعه دارد.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: اگر امام زمان(عج) نباشد، زمین، اهلش را فرو می برد؛ اگر وجود حضرت صاحب الزمان(عج) نبود، زمین و آسمانی وجود نداشت و به هیچکس روزی داده نمی شد؛ چطور می شود که امام زمان(عج) به این اندازه در جهان تأثیرگذار باشد، اما از شناخت ایشان غافل شویم.

 

وی ادامه داد: حضرت حجت(عج) می فرمایند که اگر من برای شیعیان دعا نکنم، دشمنان آن ها را از بین خواهند برد و دیگر شیعه ای باقی نمی ماند؛ ما وظیفه داریم در هر مشکلی از امام زمان(عج) کمک بگیریم.

 

حجت الاسلام قاضی زاهدی خاطرنشان کرد: فردی به درد در کتف و شانه مبتلا شده بود و هر دکتری که می رفت، به وی می گفتند که مریضی شما علاجی ندارد؛ برای شفا یافتن به مشهد مقدس رفت؛ وی در یک جلسه مذهبی در مشهد مقدس حضور  پیدا کرد و از سخنران شنید که ای کسانی که از راه دور به این شهر آمده اید، به امام زمان متوصل شوید و نیاز نیست که این مسافت طولانی را طی کنید.

 

استاد حوزه علمیه گفت: آن جوان تحت تأثیر قرار گرفت و دعای توسل را با احساس و توسل به امام زمان(عج) قرائت کرد؛ بعد قرائت دعا، به خواب رفت و در خواب دید که به شهر مقدس قم آمده و در حرم حضرت معصومه(س) نزد شیخ احمد اردبیلی رفت و گفت که شیخ، من درد کتف دارم، سفارش مرا به امام زمان(عج) بکنید.

 

وی ادامه داد: شیخ احمد اردبیلی به جوان گفت که چرا مشکلت را به خود امام زمان(عج) نمی گویی؛ ایشان هر روز یک ساعت پیش از اذان صبح در مسجد خودشان هستند؛ آن جوان وارد مسجد شد و دید که فردی او را صدا می زند؛ وقتی که نگاه کرد، متوجه شد که وی همان شیخ احمد اردبیلی است.

 

حجت الاسلام قاضی زاهدی افزود: شیخ احمد اردبیلی رو به آقایی که سر تا پا نور بود کرد و گفت که آقاجان من آدرس شما را به ایشان داده ام؛ جوانی که مبتلا به درد کتف بود، گویی که اصلا دردی نداشته و به نزد امام زمان(عج) شروع به گریستن کرد.

 

وی اظهار داشت: در نهایت حضرت حجت(عج) به آن جوان فرمودند که شما شفا یافته ای؛ جوان می گوید که در همان حال از خواب بیدار شدم؛ متوجه شدم که دیگر کتفم درد نمی کند و حتی خودم را به دیوار کوباندم که مطمئن شوم، اما هیچ دردی در کتف خود احساس نمی کردم.

 

استاد حوزه علمیه در پایان تأکید کرد: قدر این جلسات مذهبی را بدانید؛ اگر جوانانی که با این جلسات سر و کار دارند را با دیگر جوانان مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که جوانان مذهبی به دنبال فسق و فجور نمی روند؛ تأثیر و گیرایی جلسات مذهبی را در هیچ جای دیگر نمی توان یافت./840/پ202/ی

ارسال نظرات