۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۲۳۷۲۲
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی:

مدعیان دخالت دولت در انتخابات مستندات را ارائه کنند

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با بیان این که تأیید انتخابات در تمام حوز های انتخابیه از سوی شورای نگهبان نشان دهنده برگزاری صحیح انتخابات از سوی دولت است، گفت: مدعیان دخالت دولت در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی مستندات خود را ارائه کنند.
رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی

به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علیرضا رادفر، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: دولت وظیفه ای جزء اجرای صحیح انتخابات ندارد.

 

 وی گفت: تأیید انتخابات در تمام حوز های انتخابیه از سوی شورای نگهبان نشان دهنده برگزاری صحیح انتخابات از سوی دولت است.

 

رادفر افزود: اینکه کاندیدایی با اختلاف چند رأی از راهیابی به مجلس در دور نخست انتخابات باز می ماند و سپس با نظر شورای نگهبان و  شمارش مجدد آراء به عنوان منتخب مردم راهی مجلس می شود، حکایت از حساسیت و عملکرد صحیح دولت در برگزاری انتخابات دارد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: مدعیان دخالت دولت در انتخابات مستندات خود را ارائه کنند.

 

وی در ادامه به آغاز دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه ارومیه، سلماس، میاندوآب شاهین دژ و تکاب اشاره کرد وگفت: 836 شعبه اخذ رأی در این شهرستان ها برای اخذ آرای مردم استقرار یافته است. است.

 

رادفر اظهار داشت: طبق قانون مدت زمان رای گیری 10 ساعت است که بنابر اعلام وزیر کشور از همین ساعات اولیه یک ساعات تمدید شد.

 

وی با اشاره به راهیابی 10 نفر از کاندیداها در سه حوزه انتخابیه آذربایجان غربی به دور دوم انتخابات، اظهار داشت: از این تعداد یک نفر از حوزه انتخابیه سلماس، دو نفر از حوزه انتخابیه ارومیه و دو نفر از حوزه انتخابیه میاندوآب شاهین دژ و تکاب با آرای مردم راهی مجلس دهم می شوند.

 

رادفر آمار حائزین شرایط اخذ رای در دور دوم انتخابات را یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و گفت: متولدین 10 اردیبهشت سال 77 به قبل می توانند در انتخابات دور دوم شرکت کنند.

 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی به همراه داشتن شناسنامه در هنگام دادن رای  را ضروری خواند وافزود: مردم در همین ساعات اولیه در شعب اخذ رای حاضر شوند و این امر را به ساعات پایانی موکول نکنند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مردم همچون دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت پرشور در پای صندوق های رای حاضر شده و مشارکت حداکثری را در دور دوم رقم زنند./936/202/ب2

ارسال نظرات