۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۲۳۷۴۳

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

شبهات قرآنی جوانان پاسخ داده شود، انعکاس رسانه‌ای مسابقات قرآن باید برای مخاطب جذاب باشد، نشست مشترک روسای سازمان اوقاف و سازمان صداوسیما، ندای وحدت اسلامی از تریبون مسابقات قرآن به جهان مخابره می شود، از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، زهرا طهماسبی بر لزوم استمرار ارتباط با برگزیدگان همایش بین المللی بانوان فعال قرآنی کشور تاکید کرد و گفت: برگزیدگان این همایش در عرصه های مختلف فرهنگی و قرآنی دارای عقیده، اندیشه و فعالیت های چشم گیری هستند. بنابراین ارتباط با این افراد نباید تنها محدود به برگزاری این همایش شود.

 

وی خواستار برگزاری نشست های همفکری در بین منتخبان این رویداد قرآنی برای پیشبرد و پیاده سازی هر چه بیشتر مفاهیم این کتاب آسمانی در سطح جامعه شد و افزود:‌ اگر درصدد ایجاد تغییر و تحولاتی بیشتری در بین جامعه بانوان قرآنی هستیم باید هر چه بیشتر از توان این افراد استفاده کنیم.

 

این هنرمند قرآنی ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری چنین رویدادهای قرآنی در کشور برای ایجاد انگیزه در بین بانوان قرآنی، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به مشکلات فرهنگی در کشور لازم است چنین فعالیت ها و ارتباط با اینگونه افراد استمرار بیشتری داشته باشد.

 

طهماسبی با تاکید بر اینکه امروزه اطلاعات قرآنی کمی در بین مردم وجود دارد، ادامه داد:‌ این دغدغه در حالی است که شبهات و سوالات قرآنی زیادی نیز از طرف گروه های اجتماعی مطرح می شود و چون افراد نسبت به آن آگاهی کاملی ندارند غالب آن انتقادها را می پذیرند بنابراین باید برای رفع شبهات و سوالات قرآنی و دینی نسل جوان بکوشیم.

 

انعکاس رسانه‌ای مسابقات قرآن باید برای مخاطب جذاب باشد

 

محمدحسین محمدزاده، رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن در نشست کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی این ستاد که پیش از ظهر امروز، ۸ اردیبهشت ماه در رادیو قرآن برگزار شد، گفت: این جلسه که با حضور مدیران مختلف شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، برون مرزی، رسانه‌ها و برنامه‌سازان در حال برگزاری است به منظور بهره‌گیری از نظرات مدیران و اعضا است تا بتوانیم از نقطه نظرات دوستان بهره برداری کنیم.

 

مدر رادیو قرآن در ادامه با بیان اینکه فضای اطلاع رسانی در بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن بسیار اهمیت دارد افزود: از شبکه‌ها و رسانه‌های مختلف می‌خواهیم با توجه به تقویم اجرا و تاریخی که برای اعلام مسائل مسابقات در نظر گرفته شده است به تولید و پخش برنامه بپردازند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از کارهایی که کمیته تبلیغات دارد، بررسی سند جامع تبلیغات و اطلاع‌رسانی است تا به همه رسانه ابلاغ کند و فعالیت رسانه‌ها براساس این سند دنبال شود.

 

محمدزاده ادامه داد: در سند جامع تبلیغات و اطلاع‌رسانی مواردی مد نظر است که تبلیغات محیطی، تبلیغات شهری، بحث اطلاع‌رسانی، برنامه‌سازی و فضای مجازی از جمله این موارد هستند.

 

مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه رسانه‌های صوتی، تصویری و مکتوب باید به برگزیدگان رشته حفظ مسابقات کشورمان توجه بیشتری داشته باشند افزود: علاوه بر اینکه نفرات برتر قرائت و حفظ سال‌های گذشته باید در قالب برنامه‌های مختلف معرفی شوند، می‌توانیم نگاه ویژه‌ای به نمایندگان ایران در رشته قرائت و حفظ سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن داشته باشیم تا مخاطبان با این چهره‌ها بیشتر آشنا شوند.

 

وی در ادامه گفت: اطلاع رسانی که از طریق شبکه‌های تلویزیونی در خصوص مسابقات بین‌المللی رخ می‌دهد، باید با اولویت قاب تلویزیون باشد؛ چرا که در این صورت تاثیرگذار خواهد بود. اگر بنا باشد اتفاقات مسابقات به همان شکل از طریق دوربین ضبط و پخش شود تاثیرگذاری چندانی نخواهد داشت. بلکه این مسابقات باید به نحوی پوشش داده شود که اثرگذاری خود را داشته باشد.

 

نشست مشترک روسای سازمان اوقاف و سازمان صداوسیما

 

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، ضمن قدردانی و تشکر از همکاری و همراهی مستمر رسانه ملی در پوشش و اطلاع رسانی برنامه های مرتبط با وقف و امامزادگان ، از مسئولان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواست، نسبت به پوشش و اطلاع رسانی وسیع و هدفمند مسابقات بین المللی قرآن کریم در داخل و خارج کشور اهتمام لازم را بعمل آورند.

 
همچنین در این نشست حجت الاسلام و المسلمین حسینی ، دبیر ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و حسن ربیعی ، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقات ،گزارشی از روند اجرای این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم ارائه کردند.
 
براساس این گزارش ، محمد سرافراز ، رئیس سازمان صدا و سیما ضمن خیر مقدم و تشکر از تعامل سازنده سازمان اوقاف و سازمان صدا و سیما ، بر پوشش و انعکاس این دوره از مسابقات تاکید کرد و گفت : لازم است پس از اتمام مسابقات ، نشست مشترکی میان مسئولان دو سازمان برگزار شده و نسبت به ارزیابی نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات مسابقات بین المللی قرآن کریم، بررسی لازم صورت پذیرد.
 
در پایان این نشست ، نسرین آبروانی ، معاون صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دکتر علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پیرامون برگزاری مطلوب مسابقات بین المللی قرآن ، مطالبی را طرح کردند.
 
ندای وحدت اسلامی از تریبون مسابقات قرآن به جهان مخابره می شود
 

ابراهیم آقا محمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مورد ضرورت برگزاری این مسابقات بین المللی گفت: در وهله اول جریانات تکفیری که بدنبال تفرقه انداختن در جهان اسلام هستند از این مسابقات دچار زیان و خسران می شوند.

 

وی با بیان این که تکفیری ها برای این که از وحدت شیعه و سنی و همگرایی مسلمانان جلوگیری کنند تهمت های نا روا به شیعه می زنند، اظهارداشت: آن ها بدنبال شیعه هراسی در جهان اهل سنت و ایجاد شکاف میان مذاهب مسلمان هستند.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین امت اسلامی حول محور قرآن به وحدت و برادری می رسند و حضور قاریان و حافظان قرآن از کشورهای اسلامی به ایران گام بسیار مثبت و مهمی است که توطئه ها و تفرقه افکنی تکفیری ها را خنثی خواهد کرد.

آقامحمدی عنوان کرد: در سایه برگزاری مسابقات قرآن ، ندای وحدت مسلمانان با نوای قرآن در جمهوری اسلامی ایران به سایر نقاط جهان اسلام مخابره می شود و این کار مهمی است و هرچه تلاش کنیم در برپایی این همایش جهانی کم است./1325/د101/ی

 

منبع: سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات