۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۲۳۷۴۹
با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام شد؛

برافراشته شدن پرچم ايران بر فراز قلعه پرتقالي ها در جزيره هرمز

پرچم ايران اسلامی بر فراز قلعه پرتقالي ها همزمان با دهم ارديبهشت روز ملي خليج فارس و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جزيره هرمز برافراشته شد.
علی جنتی ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پيش از ظهر امروز با حضور در جزيره هرمز به گلزار شهداي اين جزيره رفت و ضمن گرامیداشت ياد و خاطره شهدا در قلعه هرمز حضور یافت و پرچم ايران برفراز نماد استكبار ستيزي برافراشته شد.

 

محسن ضيايي، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هرمزگان در حاشیه بازديد علی جنتی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از قلعه هرمز به ارائه توضيحاتي در خصوص اين قلعه پرداخت.

 

وی در ادامه، قدمت قلعه هرمز را حدود 500 سال عنوان کرد و افزود: پرتقالي ها به دستور شاه عباس صفوي از این قلعه خارج شدند.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جهت حضور در برنامه هاي ويژه روز ملي خليج فارس(10 ارديبهشت ) وارد بندرعباس شد و در بدو ورود از سوي استاندار هرمزگان، محمدآشوري تازياني نماينده مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران استان مورد استقبال قرار گرفت و دقايقي بعد براي شركت در گردهمائي علمي خليج فارس به جزيره هرمز سفر كرد.

 

جشنواره فرهنگي و هنري خليج فارس از هشتم ارديبهشت با برنامه هاي گوناگون در بندرعباس، قشم و جزيره هرمز آغاز شده و تا دهم ارديبهشت ادامه خواهد داشت.

 

روز 10 ارديبهشت در ايران روز ملي خليج فارس نام گذاري شده كه سالروز اخراج پرتغالي ها از تنگه هرمز و خليج فارس است./851/202/ب2

 

ارسال نظرات