۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۴۲۳۷۷۹
امام جمعه خوی مطرح کرد؛

احیای عدالت و آزادی بشر، فلسفه رسالت انبیاء

امام جمعه خوی گفت: احیا کردن عدالت، آزاد سازی بشر از قید و بند اسارت و نجات دادن انسان ها از ظلمت شرک و جهل از جمله فلسفه های برانگیخته شدن انبیای الهی است.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضوی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: خداوند می فرماید ما به کسانی که پیش از شما کتاب آسمانی به آنها داده شده بود سفارش کردیم و به شما نیز سفارش می کنیم که تقوای الهی داشته باشید.

 

وی در ادامه با تبریک 27 رجب فرخنده میلاد حضرت رسول اکرم(ص) فلسفه بعثت انبیاء الهی را مورد بحث قرار داد و اظهار داشت: تزکیه و جهل زدایی از بشر، احیا کردن عدالت، آزاد سازی بشر از قید و بند اسارت، نجات دادن انسان ها از ظلمت شرک و جهل، برطرف ساختن اختلافات در میان انسانها و در نهایت اتمام حجت برای بشر از جمله فلسفه های برانگیخته شدن انبیاء الهی است.

 

عدم ترس از غیر خدا ویژگی بارز پیامبران الهی

خطیب جمعه خوی با اشاره به ویژگی های پیامبران الهی، داشتن صداقت در گفتار، پایبندی به عهد و پیمان خود، امانت داری در رساندن پیام خدا بر بشر ، دلسوزی فوق العاده در جهت نجات مردم از انحراف و انحطاط، عدم ترس از غیر خداوند، حسن خلق و محبت بر انسانها را از جمله ویژگی های برجسته پیامبران الهی برشمرد و ادامه داد: اگر بشر امروزی بخواهد از ستم و ستم گری و ستم پذیری نجات پیدا بکند تنها راهش پیروی از آموزه های آسمانی و پیامبران الهی است.

 

شهید مطهری الگوی معلمان ،مؤلفان و پژوهشگران

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 12 اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله شهید حاج شیخ مرتضی مطهری و روز معلم و روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: با اطمینان می توان گفت شهید مطهری از مصادیق این روایت امام صادق(ع) است که می فرمایند:« در روز رستاخیز خداوند مردم را یکجا گرد می آورد و ترازوی عدالت برپا می شود آنگاه خون شهیدان با مرکب دانشمندان سنجیده می شود» پس مرکب دانشمندان بر خون شهیدان برتری می یابد بویژه اینکه آن شهید هم دانشمند و هم شهید راه دین است.

 

رییس مدارس علمیه خوی تصریح کرد: همه معلمان، مربیان، مبلغان، مؤلفان، محققان و پژوهشگران جامعه باید شهید مطهری را الگوی خویش قرار بدهند چون آن بزرگوار در تمامی این صحنه ها یک شخصیت برجسته و الگو است.

 

وی گفت: باید همه توجه داشته باشیم رمز موفقیت شهید مطهری همان چیزی است که امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه می فرمایند:« کسی که معلم و ادب کننده خویش است به احترام سزاوارتر است از کسی که معلم و مربی مردم است».

 

حجت الاسلام شکوری گفت: شهید مطهری قبل از اینکه معلم و ادب کننده دیگران باشد معلم و ادب کننده نفس خویش بوده و ویژگی برجسته دیگر شهید مطهری این بود که خودش را وقف اسلام کرده بود ،مبلغ و مروج فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی بود.

 

عملیات بیت المقدس امید حامیان صدام را به یأس مبدل ساخت

خطیب جمعه خوی با اشاره به 10 اردیبهشت آغاز عملیات بیت المقدس اظهار اشت: این عملیات در چهار مرحله صورت گرفت که در آن بخش مهمی از سرزمین های اشغال شده آزاد و خرمشهر از لوث وجود بعثیان پاک شد و در نهایت با پیروزی این عملیات استکبار جهانی و حامیان منطقه ای صدام و حزب بعث امیدشان به یأس مبدل گشت و توفق نظامی جمهوری اسلامی ایران بر جهانیان ثابت شد.

 

کارگران ولایت مداری خود را اثبات کرده اند

خطیب جمعه با تبریک 12 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ انقلاب مراجعه کنیم خواهیم دید کارگران زحمت کش جامعه اسلامی ما در تمامی صحنه ها حضور تعیین کننده داشته و و لایت مداری خود را به اثبات رسانده اند.

 

وی اظهار داشت: اعتصاب کارگران شرکت نفت قبل از پیروزی انقلاب، مقابله با تحریکات و شیطنت های کمونیستها و گروهک های التقاطی در اوایل پیروزی انقلاب، حضور جدی در 8 سال دفاع مقدس و تلاش های شبانه روزی در کارگاه ها و کارخانه ها جهت راه اندازی چرخ های اقتصادی کشور از جمله فعالیت های کارگران است./936/201/ب2

ارسال نظرات