۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۲۳۷۸۳
امام جمعه خرم آباد:

ترویج فرهنگ کار لازمه تحقق اقصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در لرستان فرهنگ کار را لازمه تحقق اقصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: برای رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی باید تولید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به این که مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در امنیت و با حضور حداکثری مردم برگزار شد، گفت: این مرحله تکمیل کننده انتخابات است.

 

وی با بیان این که مرحله دوم انتخابات از حساسیت بیشتری برخوردار است، افزود: مردم شهرهایی که انتخابات آنان به مرحله دوم راه یافته است، برای راه یابی کاندیدا مورد نظر خود باید در شرکت کنند.

 

مجلس شورای اسلامی محل تصمیم گیری و تصمیم سازی است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی رأی مردم را سرنوشت ساز خواند و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی محل تصمیم گیری و تصمیم سازی است، افرادی که منتخب می شوند مسؤولیت خطیری بر دوش دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: افراد منتخب شده از سوی مردم باید به شعارهای خویش عمل کرده و در راستای خدمت به مردم و جامعه عزم خویش را برای خدمت به جامعه به ویژه در استان که نیازمند خدمت، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال است را جزم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که تاکنون میدان رقابت بوده است، عنوان داشت: از فردا باید میدان رفاقت و مهربانی در جامعه حاکی شود.

 

وی در ادامه با گرامیداشت 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر بیان داشت: در نظام اسلامی اعتقاد بر این است که کارگر در جبهه اقتصادی قرار دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی بزرگ ترین عبادت و عرق کارگر همچون خون شهدا با ارزش است.

 

کار و تولید شالوده اصلی اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه خرم آباد فرهنگ و اقتصاد را دو رکن مهم از معارف الهی دانست و گفت: کار و تولید شالوده اصلی اقتصاد مقاومتی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت به کار، تلاش و زحمت کشیدن خاطرنشان کرد: باید از سستی و تنبلی دوری کرد چراکه سستی و کم کاری چرخه اقتصاد کشور را از حرکت بازمی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی فقر و بدبختی را نتیجه کم کاری بیان کرد و اظهار داشت: تقویت فرهنگ کار موجب تحقق مقاومت اقتصادی می شود.

 

وی با بیان این که کارگران قشر ضعیف، نجیب و بزرگوار جامعه هستند، عنوان کرد: حقوق کارگران باید مورد توجه قرار گیرد و برای قشر کارگر ارزش قائل شد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری بیان داشت: آثار شهید مطهری با ارزشمندترین آثار است که ضرورت دارد نسل جوان با آنها آشنا شوند.

 

بزرگ ترین خدمت، مطالعه آثار شهید مطهری است 

امام جمعه خرم آباد بزرگ ترین خدمت را مطالعه آثار شهید مطهری بیان کرد و گفت: اگر بخواهیم بهترین هدیه به روح شهید مطهری داشته باشیم باید آثار ایشان را مطالعه کرد و درس گرفت.

 

وی با بیان این که روز معلم روز سپاس و بزرگداشت عشق و ایثار، تعلیم وعنوا تربیت است، اظهار کرد: ارزش مقام معلم همین بس که پیامبر(ص) فرمودند من معلم مبعوث شده ام.

 

تعلیم و تربیت امری حیاتی است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی مسأله تعلیم و تربیت را امری حیاتی عنوان کرد و گفت: از معلمان انتظار می رود در کنار تعلیم به تربیت دانش آموز نیز اهمیت دهند.

 

وی یادآور شد: شهید مطهری موفقیت معلم را در ایمان، توکل به خدا، ایجاد انگیزه بین دانش آموزان، استقامت و پشتکار در تعلیم و تربیت می داند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بیان داشت: مهم ترین ویژگی ایشان استقامت در راه خدا و مبارزه با ظلم و ستم بود تا ولایت و امامت حفظ شود.

 

وی در ادامه با اشاره به 27 رجب سالروز بعثت پیامبر(ص) افزود: بعثت نتیجه اش اسلام و پیروی از اسلام ناب شد.

 

بعثت مبدأ تحول و فرهنگ سازی معرفی اسلام بود

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که بعثت مبدأ تحول و فرهنگ سازی معرفی اسلام به عنوان اسلام نجات بخش بود، خاطرنشان کرد: بعثت شناساندن اسلام ناب به جامعه است.

 

وی در ادامه با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در هفته اخیر و سفر فائزه هاشمی از فتنه گران 88 در جریان انتخابات، بیان داشت: از مردم ولایی لرستان به ویژه جوانان غیور استان درخواست می شود در جهت حفظ امنیت و آرامش فضای انتخابات از تجمع ها و راهپیمایی خودداری کنند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که حرف های فراوانی در این زمینه وجود دارد، عنوان کرد: در راستای حفظ مصالح نظام و برگزاری انتخاباتی سالم نباید بهانه ای به دست دیگران بدهیم در زمان مناسب به این امور پرداخته می شود./9459/201/ب2

ارسال نظرات