۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۲۳۷۸۴
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان تبیین کرد؛

ضرورت شناخت ذائقه مردم در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی

حجت السلام والمسلمین محمدرضا حاتمی با تأکید بر نقش ویژه رسانه ها در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی گفت: رسانه ها نباید در این موضوع فقط به دغدغه های خودشان توجه کنند بلکه باید ذائقه و دغدغه مردم در امور اقتصادی را شناخته و در راه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی گام بردارند.
حجت الاسلام دکتر محمد رضا حاتمی

حجت السلام والمسلمین محمدرضا حاتمی، استاد درس اخلاق و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه هنوز فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور ما پای ریزی نشده است، اظهار داشت: فرهنگ اقتصاد مقاومتی نیاز به نهادینه سازی در کشور دارد که هنوز این اتفاق نیافتاده است و رسانه ها و فرهنگ سازان باید در این زمینه کار کنند.

 

وی افزود: باید به گونه ای در این موضوع فعالیت صورت بگیرد و به مردم آگاهی های لازم داده شود تا آن ها لزوم و ضرورت اقتصاد مقاومتی را در زندگی خود درک کنند و برای تحقق آن گام بردارند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به چگونگی فرهنگ سازی در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز عنوان کرد: خیلی از مسائل در اطراف زندگی ما وجود دارد که مردم احساس نیاز زیادی به آن ها دارند و می دانند اگر آن ها نباشد زندگی مختل می شود، بنابراین می توان از همین راه استفاده کرد و ضرورت اقتصاد مقاومتی را به مردم آموزش داد، به عنوان نمونه به فردی که در بیابان از شدت تشنگی در حال از بین رفتن است بهتر از کسی در میان آب قرار دارد می توان ارزش آب را فهماند.

 

وی ادامه داد: مسؤولان در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نقش ویژه ای برعهده دارند و می توانند با برنامه ریزی صحیح فرهنگ صرفه جویی و درست مصرف کردن را پای ریزی کنند.

 

حجت السلام والمسلمین محمدرضا حاتمی در ادامه به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: وقتی در موضوعی لزوم صرفه جویی مطرح می شود رسانه های به گونه ای برخورد کنند که گویا چاره ای به جز صرفه جویی در این مورد نداریم و این ممکن نیست جز با شناختن ذائقه و علاقه مردم و فرهنگ سازی از همان راه.

 

وی افزود: باید دید ذائقه مردم به دنبال چیست؛ آیا مردم دنبال رفاه اجتماعی هستند؟ آیا رفاه فردی را می پسندند؟ و از همان راه وارد شد و این موضوع نیز با یک مردم شناسی صورت می پذیرد؛ شاید رسانه ها خود دغدغه هایی داشته باشند اما این زیاد چاره مشکل نمی شود بلکه باید دید دغدغه مردم چیست و پس از آن راه حل منطقی برای حل مشکل اقتصاد کشور پیدا کرد./1330/ت302/ی

ارسال نظرات