۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۲۳۹۷۳
در حرم رضوی صورت می گیرد؛

تبیین سیره اخلاقی امام کاظم از سوی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت جانسوز باب الحوائج سیره و اخلاق آن امام همام در حرم رضوی تبیین می شود.
حرم مطهر امام رضا

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت امام کاظم(ع) مصادف با 25 رجب برنامه های تبلیغی، مذهبی این هفته حرم رضوی با محور اخلاق و سیره آن امام همام برگزار می شود.

 

وی افزود: «سیره اخلاقی امام کاظم(ع)» از سوی حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و  «فضائل و مناقب امام موسی کاظم(ع)» از سوی حجت الاسلام سید مرتضی حسینی تبیین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز با موضوع «شخصیت امام موسی کاظم(ع)» در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) سخنرانی می کند.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: همچنین «درس هایی از زندگانی امام موسی کاظم» از سوی حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در حرم رضوی بیان می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: «سیره و حدیث ائمه اطهار(ع) و «آداب زیارت»  هر روز از سوی حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی و حجت الاسلام شرفی در شبستان گرم مسجد جامع گوهرشاد تبیین می شود.

 

وی به سایر برنامه های هفته آخر ماه رجب اشاره کرد و افزود: جلسات پرسش و پاسخ صمیمی و چهره به چهره تحت عنوان حلقه های معرفت ویژه خواهران و برادران در سه شیفت در رواق های امام خمینی(ره)، دارالاجابه، دارالحکمه و مدرسه پریزاد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: سلسله سخنرانی ها و حلقه های معرفت ویژه خواهران در دو نوبت صبح و عصر در رواق های دارالحکمه و دارالاجابه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های زائران غیرایرانی عنوان کرد: سلسله سخنرانی اخلاقی ـ اجتماعی همراه با قرائت ادعیه و حلقه های معرفت ویژه عرب زبانان در رواق دارالمرحمه، اردو زبانان در رواق کوثر و آذری زبانان نیز در رواق غدیر برگزار می شود./1308/302/ب1

ارسال نظرات