۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۲۳۹۹۳
استاد حوزه علمیه:

بصیرت و دشمن شناسی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری بود

استاد حوزه علمیه دشمن شناسی را از مهم‌ترین ویژگی های شهید مطهری بیان کرد و گفت: شهید مطهری دشمن را در هر شرایط و وضعیتی تشخیص می‌داد و به خط و راه‌های نفوذ آنان علم داشت و این بصیرت عاملی شد تا دشمنان او را ترور و به فیض شهادت برسانند.
آیت الله مرتضی مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه چین چیان، استاد حوزه علمیه، امروز در کلاس درس اخلاق که در مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) برگزار شد، گفت: رضایت الهی، سبب گشایش امور می‌شود که صیانت از آن نیاز به علم دارد.

 

وی افزود: در روز مبعث پیامبر اکرم(ص) از بین امیین به رسالت مبعوث شد، آیت الله جوای آملی  معنای اصلی امی را چنین نقل می‌کنند که امی به معنای درس نخوانده و مدرسه نرفته نیست، بلکه منظور درس لدنی نخوانده و وحی نگرفته است امی هر شخص و امتی را که وحی دریافت نکرده باشند را شامل می‌شود به همین دلیل خداوند از بین این امت، پیامبر(ص) را برمی‌گزیند و به او وحی نازل می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: انسان‌ها در روز مبعث به واسطه بر انگیخته شدن وجود نازنین پیامبر(ص) از سوی خدا برای اطاعت از اوامر و نواهی الهی مکلف شدند.

 

چین چیان با بیان اینکه از میان انسان‌ها تنها علما هستند که در قیامت نزد خدا خشیت دارند و مقامشان از شهدا نیز بالاتر است، اظهار داشت: این عالمان هستند که شهدا را تربیت می‌کنند؛ خداوند متعال در قرآن می‌فرماید آیا آنان که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکی‌ است.

 

وی با اشاره به اینکه علم موجب تمایز انسان با دیگران است و از بالاترین فضائل انسانی به شمار می‌رود، تصریح کرد: کسب علم آداب خاصی دارد که اگر رعایت شود فهم و معرفت انسان را بالا می‌برد و زمینه درک درست از امور دنیوی و معنوی را برای علم آموز فراهم می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شخص عالم به هر اندازه که علم می‌آموزد به همان مقدار تزکیه نفس کسب می‌کند، ابراز داشت: از ویژگی‌های بارز شهید مطهری رعایت آداب علم آموزی همراه با تزکیه نفس بود کتب ایشان بر اساس باورهای درست و اصیل نگارش شده و به عنوان شگفتی عصر خود به شمار می‌رود.

 

چین چیان به نقل از همسر این شهید مجاهد، ادامه داد: نماز شب ایشان هرگز ترک نشد و مدام دائم الوضو بودند به طوری که حتی یک لقمه غذا بدون وضو میل نکرند.

 

وی دشمن شناسی را از مهم‌ترین ویژگی بارز این شهید دانست و تاکید کرد: شهید مطهری دشمن را در هر شرایط و وضعیتی تشخیص می‌داد و به خط و راه‌های نفوذ آنان علم داشت و این بصیرت و دشمن شناسی ایشان عاملی شد تا دشمنان او را ترور و به فیض شهادت برسانند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: از نشانه‌های دقیق دشمن به شهادت رساندن شهید مطهری بود که خسارتی جبران ناپذیر برای انقلاب و اسلام محسوب می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات