۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۴۲۴۰۳۱
نماینده بجنورد در مجلس:

مصوبات مجلس باید بر مبنای دفاع از حقوق طبقات پایین جامعه باشد

نماینده منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قوانین گوناگون بر مبنای دفاع از حقوق طبقات پایین جامعه در مجلس شورای اسلامی مصوب شوند تا به نفع محرومان و نیازمندان باشند.
علی قربانی- نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، علی قربانی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش تجلیل از افتخارآفرینان جامعه کار و کارگری استان خراسان شمالی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما انقلاب محرومان و مستضعفان بود ازاین‌رو باید در نظام اسلامی از محرومان و نیازمندان حمایت ویژه شود.

 

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم انجام اقدامات مناسب در راستای حمایت از محرومان، هنوز با نقطه مطلوب و مورد انتظار فاصله زیادی داریم، افزود: در این زمینه باید برخی قوانین و ساختارها تغییر کرده و اصلاح شوند.

 

قربانی با تأکید بر اینکه لازم است قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی به نفع محرومان و نیازمندان جامعه باشند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس می‌بایست قوانین گوناگون را بر مبنای دفاع از حقوق طبقات پایین جامعه مصوب کنند چرا که آرمان انقلاب و نظام اسلامی ما نیز همین است.

 

وی ادامه داد: در اوضاع فعلی کشور افرادی که حقوق ماهیانه آن‌ها کمتر از دو میلیون تومان است نیازمند فردی هستند که از حقوق آن‌ها در همه زمینه‌ها دفاع کنند ازاین‌رو باید قوانین و سازوکارها برای حمایت از این افراد فراهم باشد.

 

قربانی تصریح کرد: باید با مشارکت مسؤولان استانی و کشوری، طرح‌ها و لوایح مناسبی در مجلس ارائه شده تا با اصلاح قوانین و مقررات زمینه برای حمایت بهتر از محرومان و نیازمندان مهیا شود.

 

نماينده منتخب مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان در انتخابات دهمین دوره مجلس شوراي اسلامي با تبریک هفته کار و کارگر، گفت: هر کس كه فعلي از او سر بزند كارگر محسوب می‌شود و چنين اشخاصي نزد خداوند جايگاه والایی دارند زیرا كاري انجام می‌دهند كه بركات زيادي را براي ديگران به همراه دارد.

 

قربانی با بیان اینکه در مجلس دهم با عضویت در فراکسیون کارگری با تمام توان از حقوق جامعه کارگری دفاع می‌کند، اظهار امیدواری کرد که در چهار سال آینده بر مبنای شاخص و ارقام برای دفاع از حقوق کارگران اقدام شود.

 

حسن نوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی نیز در این همایش، با اشاره به نقش کارگران در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: کارگران موتور محرکه اجرای شعار سال هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به بیکاری درصد قابل‌توجهی از دانش‌آموختگان دانشگاهی در استان، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده اکنون حدود 80 درصد از متقاضیان کار در خراسان شمالی فاقد هرگونه تجربه هستند و از طرف دیگر 50 درصد متقاضیان بیکار هم غیرفعال هستند.

 

نوری با تأکید بر اینکه لازم است با هماهنگی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی بازار کار متناسب با رشته‌های تحصیلی دانشجویان فارغ‌التحصیل ایجاد شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی استان می‌بایست با تدوین برنامه جامع کارآفرینی برای تقویت اراده و فعال کردن جمعیت غیرفعال به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام کنند.

 

گفتنی است، در این همایش از کارگران نمونه استان خراسان شمالی با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

 

از پنجم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته جهانی کار و کارگر نام‌گذاری شده است./202/9314/ب1

ارسال نظرات