۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۲۴۰۸۳
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین:

قدرت حاكمیتِ فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تهدیدهای آمریكا را خنثی کرد

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت سبب ناتوانی دشمن می‌شود، گفت: آمریكا با تمام وجود تهدیدها و گزینه های روی میزش را به دلیل حاكمیت فرهنگ ایثار و شهادت در بین بسیجیان كنار گذاشت و این قدرت نظام جمهوری اسلامی است.
سردار مهران طهماسبی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سردار مهران طهماسبی، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین شب گذشته در یادواره معلم بسیجی شهید حاج عباس نجفی که در مسجد امام جواد(ع) کوی رضوی اراک برگزار شد، بیان کرد: شهدا با ایثار در راه نظام و انقلاب از جان خود گذشتند تا از استقلال، آزادی و اسلام محافظت کنند و سرانجام آرامش را به ما هدیه کردند.

 

فرهنگ ایثار و شهادت سبب ناتوانی دشمن می‌شود

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت سبب ناتوانی دشمن می‌شود، گفت: آمریكا با تمام وجود تهدیدها و گزینه های روی میزش را به دلیل حاكمیت فرهنگ ایثار و شهادت در بین بسیجیان كنار گذاشت و این قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

 

طهماسبی شهدا را نماد ایستادگی ملت ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فداکاری و جانفشانی های شهدای جنگ تحمیلی کشور عزیزمان همیشه در تاریخ ماندگار است و امروز مسؤولان ایران اسلامی باید ادامه دهنده راه شهدا باشند.

 

مؤلفه های فكری مكتب عاشورا و ایثار و شهادت

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفان اظهار داشت: شاگردانی كه مؤلفه های فكری مكتب عاشورا و ایثار و شهادت را بیاموزند محال است انقلاب را رها كنند و همواره پشتیبان و مدافعان انقلاب و رهبری می مانند.

 

طهماسبی خاطر نشان کرد: شهید حاج عباس نجفی یكی از افرادی بود كه دفاع مقدس را به زمان حال اتصال زده بود و زیرا در زمان جنگ با حضور در جبهه حق علیه باطل انجام تكلیف می كرد و بعد از جنگ نیز با تعلیم و تربیت نسل جوان، تكلیف خود را به اسلام و انقلاب ادا كرد.

 

مردم و مسؤولان از افکار شهید مطهری درس و الگو بگیرند

طهماسبی در ادامه با بیان اینکه شهید مطهری یکی از معدود انسان‌هایی در تاریخ اسلام است که شخصیت چند بُعدی داشت، خاطرنشان کرد: شهید مطهری در ابعاد سیاسی، اجتماعی علمی، فلسفی و فقهی صاحب اندیشه و جهت‌گیری فکری بود.

 

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید راجع به شهید مرتضی مطهری عمیق مطالعه شود تا بتوان سخنان این استاد را تحلیل کرد، اظهار داشت: شهید مطهری در زمان خود با گروه‌های فکری متعددی مبارزه می‌کرد و امروز مردم و مسؤولان باید از افکار این شهید والامقام درس و الگو بگیرند.

 

شایان ذکر است، حاج عباس نجفی در اول بهمن ماه 1340 هجری شمسی در محله راه آهن اراك متولد شد در عملیات های والفجر هشت، كربلای یك، كربلای چهار و پنج، والفجر 10، مرصاد شركت كرد و تا پایان جنگ تحمیلی همراه سایر رزمندگان بود و در منطقه خرمال و حلبچه بر اثر بمباران شیمیایی از سوی بعثیان دچار مصدومیت شیمیایی شد.


این شهید والامقام در روزهای واپسین سال 1380 برای چندمین بار دچار حملات تشنجی شدیدی شد و تحرك بخشی از اندام سمت چپ بدن خود را از دست داد.


سرانجام پس از سه روز مرگ مغزی در تاریخ چهارم اردیبهشت سال 81، بعد از تحمل 15 سال عارضه شیمیایی كه از عملیات والفجر 10 همراه خود داشت، در بیمارستان مدائن تهران دعوت حق را لبیك گفته و به خیل یاران و همرزمان غیور و شهیدش پیوست./842/202/ب2

ارسال نظرات