۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۲۴۰۹۴
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

معلمان بر عمق و کیفیت اندیشه‌های دینی دانش‌آموزان بیفزایند

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌ها و امانت‌های عظیم معنوی در اختیار آموزش و پرورش هستند، گفت: باید معلمان بر عمق و کیفیت اندیشه‌های دینی دانش‌آموزان بیفزایند.
حجت الاسلام اسماعیلی- استاد حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام علی اسماعیلی، استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم، اظهار کرد: باید جوانان و نسل‌های جدید کشور به مطالعه آثار و نوشته‌های شهید مطهری بیش از پیش ترغیب شوند.

 

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی نسل جوان کشور آشنایی با افکار و اندیشه‌های این شهید بزرگوار است، افزود: شهید مطهری استاد برجسته‌ای در تاریخ کشور است که دو کار آراستن و پیراستن دین را با تمام زیبایی‌هایش به جامعه نشان داد.

 

مدیر حوزه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: شهید مطهری با وجود تحصیلات حوزوی در سال‌های قبل از انقلاب در دانشکده الهیات دانشگاه تهران دروس مختلفی ازجمله فلسفه تدریس می‌کرد و نقش مهمی در روشن کردن ذهن دانشجویان و جامعه داشت.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی در ادامه با تبریک روز معلم، با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت معلمان در کنار آموزش، تربیت دانش‌آموزان و تلاش برای تهذیب آن‌ها است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌ها و امانت‌های عظیم معنوی در اختیار آموزش و پرورش هستند به همین دلیل لازم است معلمان بر عمق و کیفیت اندیشه‌های دینی دانش‌آموزان بیفزایند.

 

وی با اشاره به اینکه معلم کسی است که زمینه‌های رشد متعلم را فراهم می‌کند، ادامه داد: خداوند، پیامبران و ائمه اطهار (ع) نیز معلم بوده‌اند بر این اساس باید معلمان به عنوان میراث‌داران انبیا برای رشد و بالندگی فرزندان این سرزمین تمام تلاش خود را به کار گیرند.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: دانش‌آموزان امانت‌ها و سرمایه‌های بزرگی هستند که خداوند در اختیار معلمان و نهاد آموزش و پرورش قرار داده است و فعالان این عرصه باید برای حفظ و تقویت این سرمایه‌ها و تعلیم و تربیت آن‌ها برای آینده با تمام توان تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه معلمان الگوهای اخلاقی و رفتاری جامعه هستند، خاطرنشان کرد: روز معلم فرصتی برای بزرگداشت عشق و ایثار و تجلیل از کسانى است ‏که علم را جرعه‌جرعه در جان‏ها جارى می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه معلمان خود لحظه‌لحظه می‌سوزند اما با دانش خویش و تربیت دانش‌آموزان، جامعه را ساخته و فردایى باشکوه را نوید می‌دهند، ادامه داد: امروز، روز بزرگداشت کسانى است که الف قدّشان، در راه تعلیم خوبی‌ها خمیده شده است.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه معلمان در سنگر علم و دانش، سربازانى با اخلاص و دانشمند تربیت کردند، افزود: روز معلم درواقع فرصتی برای یاد کردن از گمنامان آشنایی است که دفترهای خاطرات همه ما از عطر یاد آن‌ها آکنده است.

 

استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به اینکه نقش و رسالت معلمان در جامعه اسلامی ویژه و والا است، خاطرنشان کرد: درواقع غنی‌سازی روح و جان دانش‌آموزان و جوانان و مقاوم‌سازی آن‌ها در برابر تهدیدهای دشمنان و تبدیل آن‌ها به انسان‌هایی متخصص، متعهد، باورمند و غیرتمند مهم‌ترین رسالت معلمان در جامعه امروز است./302/9314/ب1

ارسال نظرات