۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۲۴۲۰۴
امام جمعه عجب شیر:

معلمان و مربیان آینده سازان کشور هستند

حجت الاسلام شربیانی گفت: تكامل و پيشرفت هر جامعه مرهون تلاش معلمان است، گفت: شغل معلمي، مقدس بوده و تربيت نيروي انساني مورد نياز جامعه از وظايف خطير معلمان است، این جایگاه ارزشمند که دخیل در آینده کشور است متعلق به معلمان است.
حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر

به گزارش حبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب شیر، امروز در آيين بزرگداشت مقام معلم و تجليل از معلمان نمونه در مدرسه نمونه دولتي ترييت عجب شیر با بیان اینکه فلسفه بعثت انبیاء تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: معلمان نقش اساسی تعلیم و تربیت را عهده دار هستند.

 

وی با اشاره به روایات و آیات قرآن کریم در خصوص اهمیت و جایگاه تربیت و تعلیم، ابراز داشت: این ارزش و جایگاه به گونه ای است که نبی مکرم اسلام فلسفه بعثت خود را تعلیم و تزکیه بشر می خواند، نبی مکرم اسلام معلم بشریت است.

 

امام جمعه عجب شیر با تاكيد بر اينكه جايگاه معلمي و استادي همواره مقدس است، خاطرنشان کرد: نخستين معلمان جامعه، انبيا و امامان بودند و دسته دوم آموزگاران مدارس هستيد كه بايد به وظيفه خود در امر تربيت انسان ها اهتمام ويژه داشته باشند و از هيچ كوششي در اين امر كوتاهي نكنند.

 

وی با تأکید بر اینکه همه معلمان و كساني كه در مقام تعليم و تربيت هستند بايد اهل مطالعه و انديشه باشند، تصریح کرد: آثار استاد شهيد مطهري بلا استثناء مفید و ارزشمند است و منبع مهمي براي مطالعه معلمان و فهم آموزه های اسلام است.

 

حجت الاسلام شربياني، وظیفه معلم شكوفايي استعدادهاي بالقوه دانش آموزان است، ادامه داد: معلمان با تلاش و کوشش باید استعدادهای جوانان و دانش آموزان را به فعلیت رسانند، استعدادهاي بالقوه دانش آموزان و به فعليت رساندن آن ها وظيفه معلمان است.

 

وي با بيان اينكه تعالي، تكامل و پيشرفت هر جامعه مرهون تلاش معلمان است، گفت: شغل معلمي، مقدس بوده و تربيت نيروي انساني مورد نياز جامعه از وظايف خطير معلمان است، این جایگاه ارزشمند که دخیل در آینده کشور است متعلق به معلمان است.

 

حجت الاسلام شربياني افزود: اساس هر كشوري به آموزش و پرورش و تربيت انسان هاي فرهيخته و دلسوز وابسته بوده و جامعه موفق و پويا بايد داراي نظام تعليم و تربيت پويا و متناسب با آرمان ها و ارزش هاي جامعه داشته باشد. /854/202/ب3

ارسال نظرات