۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۲۴۲۱۹
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

معلمان نقشي ماندگار در شکل دهي نظام علمي و فرهنگي جامعه دارند

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل تعليم و تربيت را از شئون الهي دانست و گفت: معلمان و استادان به عنوان يکي از ارکان توسعه کشور در شکل دهي نظام علمي و فرهنگي جامعه نقشي ماندگار دارند.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي بعد از ظهر امروز به مناسبت سالروز شهادت شهيد مطهري و گراميداشت روز معلم در گفت‌وگو با خبرنگاران باگراميداشت اين ايام و تبريك به معلمان سختکوش به ويژه فرهنگيان و اساتيد دانشگاه گفت: ارديبهشت ماه سالروز شهادت بزرگ مردي از تبار اهل علم، قلم، تفکر، عقل، پارسايي، دين مداري، ظلم ستيزي، مردم دوستي و ولايتمداري است.

 

وي افزود: معلمي ميراث گرانقدر انبياء است و کساني که پاي در اين عرصه مي گذارند و نواي راستين وحي الهي که با حلاوت جان پرور حکم الهي را به جان خويش مي پذيرند شايسته سپاس و تقديرهستند.

 

حجت الاسلام موسوي يادآور شد: شهيد مرتضي مطهري از فضيلت علم و تقوي که در آموزه هاي ديني و آيات قرآني ملاک برتري است در حد کمال برخوردار بود و پس از يک عمر اشتغال به تعليم و تربيت و تهذيب معنوي و نيل به مدارج عالي علمي به فضيلت عظماي شهادت نايل آمد.

 

به گفته وي، معلمان همانند چراغ هدايتي سرزمين علم و فرهيختگي را مي افروزند و با گذشت و مهر آفريني به جان هاي تشنه، نوشتن، خواندن و آموختن را ارزاني مي‌كنند.  

 

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اين كه معلمان اساس و بنيان پيشرفت و تعالي هر کشور را بنيانگذاري مي كنند، گفت: معلمان در هر جامعه اي وظيفه روشنگري و نجات انسانها از دام ظلمت و جهالت را بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام موسوي با بيان اينكه، پيشرفت هاي مادي و معنوي بشر ريشه در تربيت انسان دارد که از چشمه زلال ايمان و ايثار معلم سيراب مي شوند گفت: روز معلم را که ياداور جايگاه والاي علم و معرفت و مقام معلم در تفکر ديني و آموزه هاي اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.

 

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل در ادامه اظهار اميدواري كرد، عنايت خداوند متعال و همت معلمان دلسوز، در سالي که از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده است شاهد تلاش هرچه بيشتر معلمان، دانش آموزان و دانشجويان عزيز در جهت تحقق اين امر باشيم./1307/202/ب3

ارسال نظرات