۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۲۴۲۳۴
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق:

شهید مطهری بر استمرار تربیت دینی تاکید داشت

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: جامعیت و استمرار بر امر تربیت دینی مساله مهمی است که در دیدگاه تربیتی شهید مطهری دیده می‌شود.
آیت الله مرتضی مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مژگان سخایی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) عصر امروز در نشست «دغدغه‌های استاد شهید مرتضی مطهری» که در سرای اهل قلم برگزار شد، گفت: شهید مطهری در خصوص تربیت اندیشه‌ای عمیق و ژرف داشتند که برگرفته از آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) بود.

 

وی افزود: در مقایسه دیدگاه شهید مطهری در خصوص تربیت بر اساس دین، با تربیت به روش و شیوه غربی به دسته بندی و مبانی دقیق معرفتی دست پیدا می کنیم، جامعیت و استمرار بر امر تربیت دینی مساله مهمی است که در دیدگاه تربیتی شهید مطهری دیده می‌شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: پیروان «نظم نوین جهانی» و زیرشاخه آن به نام «دین نوین جهانی» به گرفتن اندیشه‌های مشترک از ادیان و اشاعه آن در دنیا اعتقاد دارند.

 

سخایی در پایان با اشاره به گزاره‌های «دین نوین جهانی» خاطرنشان کرد: این دین وجود شخصی ندارد، بنابراین نمی‌شوند، نمی‌بیند و متاثر نمی‌شود، و در نهایت توجه به این دین، نوعی شریعت‌گریزی و دین گریزی را در دنیا به وجود می‌آورد./807/203/ب3

 

ارسال نظرات