۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۲۴۲۴۱
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

اتکا به صنایع و تولید ملی رمز موفقیت کشور است/ غرب دنبال تصاحب بازار ایران است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: تعطیلی کارخانجات و متوسل شدن مردم به اجناس خارجی سبب می‌شود تا ملتی بیکار، بی انگیزه و مصرفی روی کار آورد و در نهایت هر ابرقدرت و حتی کشور ضعیفی به آنان دهن کجی کند.
حجت الاسلام سلیمانی

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران و تصریح ایشان بر لزوم توجه به تولید داخل، اظهار داشت: یکی از پشتوانه‌های اقتصادی هر ملت، خودکفایی در برآورده کردن احتیاجات ضروری زندگی است؛ هر جامعه‌ای که از چنین پشتوانه‌ای برخوردار باشد، می‌تواند با موفقیت به مسیر خود ادامه دهد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: خودکفایی و اتکا بر صنایع بومی و صادرات اجناس داخلی، رمز موفقیت یک کشور است؛ اما این مسأله در بعد منفی می‌تواند به یک ضایعه‌ای تبدیل شود تا مملکت و حکومتی را تحت سیطره سایر کشورها قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: از آن‌جایی که آمریکا همواره به فکر دست‌اندازی به کشورها و ملت‌های ضعیف‌تر است، تلاش می‌کند تا قدرت آنان را ضعیف کند؛ این‌که کشوری ابتدایی‌ترین لوازم زندگی خود را نداشته باشد، به نفع استکبار است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی ابراز کرد: کشورهایی همچون آمریکا به دنبال تصاحب بازار ایران از طریق صادرات اجناس خود به این کشور و بی انگیزه کردن ملت ایران نسبت به تهیه اجناس داخلی کشور خود هستند.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با نگاهی ژرف و عمیق، آثار مخرب تعطیلی کارخانجات و واردات بی رویه را به مسؤولان گوشزد کرده‌اند تا مبادا در دراز مدت استقلال ملت ایران دچار شکست شود.

 

امام جمعه مشهد اردهال خاطرنشان کرد:‌ تعطیلی کارخانجات و متوسل شدن مردم به اجناس خارجی سبب می‌شود تا ملتی بیکار، بی انگیزه و مصرفی روی کار آورد و در نهایت هر ابرقدرت و حتی کشور ضعیفی به آنان دهن کجی کند.  

 

وی یادآور شد: با توجه به مفاسد بسیار واردات بی رویه، لازم است تا کار و تلاش رونق یافته و از نیروهای فراوان مملکت به بهترین نحو استفاده شود./997/ت302/ج

ارسال نظرات