۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۲۴۲۴۴
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی: 

مهندسی فکری از رهنمودهای رهبر انقلاب صورت گیرد

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که باید مهندسی فکری از رهنمودهای رهبر انقلاب صورت گیرد، گفت: انتظاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه های علمیه دارند، تنها در درس و بحث خلاصه نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید از سوی حوزویان مهجور واقع شود.

 


وی با اشاره به این‌که حوزه های علمیه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، دینی، علمی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی بایستی تأثیرگذار و نقش آفرین باشند، تصریح کرد: انتظاری که رهبر انقلاب از حوزه دارند، تنها در درس و بجث خلاصه نمی شود، بایستی مهندسی فکری و فرهنگی از سوی حوزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

 


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که گاه تعابیر غلطی از مفاهیم و سیاست های اقتصاد مقاومتی ارائه می شود، خاطرنشان کرد: لازم است، امروز پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آسیب شناسی عملکرد نهادهای حوزوی در زمینه پیگیری رهنمودهای رهبر انقلاب صورت گیرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که در طول تاریخ همواره آخوندهای درباری هیچ جایگاهی نزد اقشار جامعه نداشتند، تصریح کرد: هنوز مفهوم درستی از رابطه حوزه های علمیه با نظام اسلامی ارائه نشده است، باید دانست که حوزه عامل پیروزی انقلاب بوده و تداوم این نهضت نیز بدون حضور روحانیت و حوزه های علمیه ممکن نیست.

 


حجت الاسلام انتظاری ضمن هشدار نسبت به خطر جریان های سکولار در فضای حوزه، گفت: امروز حوزه باید در مقام پاسخگویی باشد که تا چه اندازه نسبت به این هشدار رهبری توجه داشته است و این‌که انتظارات و مطالبات رهبری از حوزه های علمیه و اقداماتی که نهادهای حوزوی برای پاسخگویی به این مطالبات انجام داده اند، تا چه میزان بوده است.

 


مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر تقویت فکر و روحیه انقلابی در حوزه های علمیه تصریح کرد: نقش اساتید، طلاب و مسؤولان حوزه در شکل گیری جریان انقلابی در فضای حوزه غیر قابل انکار است، انتظار می رود، اساتید و فضلای حوزوی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دخالت داده شوند./302/935/ب1

ارسال نظرات