۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۲۴۳۳۲
نماینده مجلس مطرح کرد؛

لزوم کاهش هزینه‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان داخلی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال در سطح جامعه و ارتقای کیفیت باید هزینه‌های تولید و مالیات کاهش یافته یا به صفر برسد.
هاشمی

سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از کارگران بر لزوم مصرف کالای داخلی، گفت: متأسفانه  به دلایل مختلف دروازه‌های کشور بر روی کالاهای خارجی بازشده که این دلایل شامل  توسعه اقتصادی، مسائل سیاسی، مطالبات و مشکلات بانکی است ازاین‌رو واردات به‌صورت بی‌رویه به کشور انجام می‌گیرد.

 

وی افزود: این واردات بی‌رویه سبب شده که ضربه به اقتصاد کشور وارد شود در واقع واردات کالاهای خارجی سبب کاهش اشتغال و تولیدات داخلی شده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید کالاهای خارجی با هماهنگی و برنامه‌ریزی صحیح به کشور وارد شود سپس در یک مقطعی واردات را کاهش و تولیدات داخلی را جایگزین آن کرد، بنابراین در غیر این صورت افزایش واردات کالاهای خارجی سبب خدشه واردکردن به تولیدات داخلی و کاهش اشتغال می‌شود.


وی ادامه داد: متأسفانه مشکلات بانکی موجب شده که اشتغال و کیفیت تولید و مقبولیت کالاهای داخلی به حداقل برسد، ازاین‌رو در این رابطه اگر برنامه وجود دارد باید  قابلیت اجرایی داشته باشد و اگر برنامه‌ای نیست باید هر چه سریع‌تر برنامه‌ای تدوین، مصوب و به اجرا گذاشته شود.


هاشمی گفت: این برنامه باید منطبق با شرایط روز اقتصاد کشور مدون شود تا از این طریق بتوان مشکلات اقتصادی را هرچه سریع‌تر برطرف کرده و تولیدات توسعه یابد، چراکه ارتقای کیفیت کالا موجب افزایش اشتغال شده و از این طریق بیکاری جوانان به حداقل می‌رسد.


این نماینده مجلس اظهار داشت: متأسفانه نقش وزارتخانه‌های مرتبط و دستگاه‌های سیاست گذار بیشتر تابع شرایط روز و سلایق اشخاص است ازاین‌رو برنامه‌ای که بتواند اقتصاد را به سمت اقتصاد مقاومتی، تولید، خودکفایی و توسعه صادرات پیش ببرد بسیار کمرنگ شده است.


هاشمی با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی به‌ویژه رسانه ملی بیان داشت: رسانه‌ها نقش مؤثری در تغییر، هدایت و شکل‌گیری مصرف کالای داخلی و ایجاد یک الگوی داخلی دارند اما باید کالاهای داخلی ازنظر قیمت و کیفیت متناسبت تر از کالاهای خارجی باشند.


وی عنوان کرد: متأسفانه کالای ایرانی نسبت به مشابه خارجی آن کیفیت چندانی ندارند، همچنین خدمات پس از فروش کالا (گارانتی) بسیار محدود است، ازاین‌رو صرفاً نباید رسانه‌ها تبلیغ کنند بلکه باید خدمات و رضایت‌مندی مصرف‌کننده در نظر گرفته شود.


وی ادامه داد: از تولیدکنندگان داخلی به‌عناوین‌ مختلف ده‌ها مالیات و عوارض گرفته‌ شده درحالی‌که از کالاهای خارجی فقط در یک مرحله عوارض گمرکی اخذ می‌شود، بنابراین طبیعی است که کالاهای داخلی  با این اجرا منطبق و هماهنگ نخواهد بود ازاین‌رو تولیدکننده و مصرف‌کننده داخلی رضایت نخواهند داشت.


این نماینده مجلس اظهار داشت: باید دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها در سیاست‌گذاری‌هایشان بازنگری کرده و حمایت از تولیدکننده داخلی را مدنظر قرار دهند تا از این طریق با افزایش کیفیت کالاها و هزینه‌های کمتر برای تولیدکننده مانند کاهش مالیات، افزایش تولید را به همراه داشته باشد، زیرا از این طریق هزینه‌های دولت برای بیمه بیکاری اشتغال‌زایی کاهش پیدا خواهد کرد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال در سطح جامعه و ارتقای کیفیت باید هزینه تولید کاهش پیدا کرده و هزینه‌های مالیاتی برای تولیدات را به صفر یا حداقل رساند./302/807/ب1

ارسال نظرات