۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۲۴۳۳۶
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

شهید مطهری احساس تکلیف و وظیفه را به عمل تبدیل می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مداحی با اشاره روایت نبوی «من کان لله کان الله له» تصریح کرد: معنویت و سخت کوشی شهید مطهری در عرصه علم، او را به یک الگو برای حوزه، دانشگاهیان و معلمان تبدیل کرد.
شهید مطهری

حجت الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران، در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه شهید مطهری(ره) به تعبیری الگویی بودند برای نسل علما و فضلای ما، انسانی سخت کوش و بزرگواری بودند، ابراز داشت: یکی از ویژگی های شهید مطهری این بود که دارای ابعاد مختلف شخصیتی  بود و در همه زمینه ها تلاش می کرد خداوند هم به او عنایت کرد و به ایشان مقام شهادت رسید.

 

وی ادامه داد: درسی که ما باید از شهید مطهری بگیریم آشنایی با زمان و شناخت نسل کنونی است ایشان احساس تکلیف و وظیفه که می کردند آن را به عمل تبدیل می کردند.

 

حجت الاسلام مداحی افزود: وقتی که شهید مطهری دید دانشگاه‏‌های ما نیاز به بحث های فلسفی دارد کتابی در زمینه روش رئالیسم علامه طباطبایی نوشتند و وقتی احساس نیاز کرد که  نوجوان ها و کودکان ما به داستان احتیاج دارند کتاب داستان و راستان را نوشتند و نگفتند در شأن من نیست که کتاب داستان بنویسم.

 

نماینده طلاب و فضلای استان تهران با بیان اینکه اگر شخصی بخواهد از شهید مطهری درس بگیرد در همه ابعاد باید درس بگیرد، ابراز داشت: هم بحث تهجد، هم بحث عبادت، هم بحث تلاش و کوششی وافری که انجام می دادند.

 

وی با بیان این که شهید بزرگوار در راه انقلاب و امام(ره) تلاش می کردند، افزود: یکی دیگر از ویژگی های شهید مطهری این بود که آگاهی زیادی نسبت به مسائل اجتماعی داشتند ما در حدیث داریم که «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللّوابس» کسی که به زمان خود آگاه باشد اشتباه ها و خطاها بر او هجو نمی آورند.از ویژگی ایشان این بود که آگاه به زمان بودند به پاریس خدمت امام می روند و از امام و رهنمود های ایشان در راه انقلاب استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شهید مطهری بعد علمی و جامعیت ایشان بود، گفت: کتب بسیاری که نوشتند و به تعبیر امام خمینی(ره) همه کتب شهید مطهری قابل استفاده و مفید است؛ وقتی بحث های ایشان را در رابطه با بحث های تفسیری و فقهی می بینیم این کتب بسیار جامع هستند و ابعاد مختلف را بررسی کردند.

 

وی اضافه کرد: استاد مطهری با وجود امکانات کمی که داشتند، در زمینه های مختلف پژوهش کردند در صورتی که امکاناتشان در مقایسه با امکاناتی که اکنون در اختیار ماست بسیار ناچیز بود و تمام کتاب های ایشان به عنوان منبع علمی هستند که این حاکی از تدبر، تلاش و ژرف‌نگری ایشان است که باعث شد ایشان به یک سمبل و انسان ارزشمند تبدیل شوند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به روایت نبوی «من کان لله کان الله له» هر کس برای خداوند باشد خداوند هم به او کمک می کند، تصریح کرد: شهید مطهری به یک الگو نه تنها برای حوزه که برای دانشگاهیان و معلمان شد و روز معلم به نام ایشان رقم خورد و در طول سال‌های متمادی نام ایشان زنده است.

 

حجت الاسلام مداحی  در ادامه درس‌هایی که معلمان ما باید از شهید مطهری بگیرند را نام برد که عبارتند از: اولا سخت کوشی، تلاش و جدیت شهید مطهری است، دوم بعد معنوی شهید مطهری است شهید مطهری برای خداوند کار کرد خداوند هم او را تأثیرگذار کرد معلمان ما هم اگر می خواهند تأثیرگذار باشند باید برای خداوند کار کنند «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّاسِ »  هر کس باطنش را پاک کند خداوند ظاهرش را پاک می کند.

 

وی در پایان  اضافه کرد: سومین نکته هم وظیفه شناسی ایشان و اقدام بر اساس تکلیف ایشان بود که معلمان ما باید سعی کنند در عرصه آموزش به ایشان اقتدا کنند./875/ت302/س

ارسال نظرات