۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۲۴۳۶۶
امام جمعه الشتر لرستان:

طلبه انقلابی باید زمان شناس و آگاه به مشکلات جامعه باشد

رییس حوزه علمیه رضوی الشتر زمان شناس بودن و آگاهی به مسائل و مشکلات جامعه را نخستین و مهم ترین ویژگی یک طلبه دانست و گفت: طلبه انقلابی و موفق فردی است که با رعایت زی طلبگی و آگاهی نسبت به مسائل جامعه فعالیت کرده و زیبایی های دین را به جامعه منتقل کند.
امام جمعه و رئیس حوزه علمیه الشتر

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه الشتر و رییس حوزه علمیه رضوی این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بزرگداشت هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری بیان داشت: اندیشه های شهید مطهری باید برای نسل جوان بازگو شود.

 

وی افزود: بازخوانی اندیشه های شهید مطهری از راه های ایجاد تفکر فکری و انقلابی در حوزه های علمیه و بسیار اثرگذار است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به خطرات و آسیب هایی که دشمنان اسلام و انقلاب در پی ایجاد جریان های غیرانقلابی در فضای حوزه هستند، عنوان داشت: به لطف الهی و در سایه پربرکت رهبر معظم انقلاب، با تلنگرهای به موقع ایشان از این آسیب ها جلوگیری می شود.

 

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب با فرمایشات و مطالبات خویش افسران جنگ نرم را متوجه خطرات و آسیب های غیر انقلابی می کند، اظهار داشت: بر همه افسران جنگ نرم به ویژه طلاب علوم دینی واجب است که نسبت به این خطرات هوشیار بوده و اقدام کنند.

 

امام جمعه الشتر بیان داشت: طلاب با ورود به متن جامعه و حضور بین نخبگان و جوانان که جامعه هدف مستکبران را تشکیل می دهند، آسیب های اجتماعی و اهداف دشمن را شناسایی کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: علما، روحانیت و طلاب با بهره گیری از آموزه های دینی دغدغه های رهبری را در عرصه های گوناگون به ویژه در راستای مقابله با جریان های غیرانقلابی پاسخ دهند.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت ورود روحانیت و طلاب در عرصه های گوناگون و آگاه سازی آحاد جامعه از دسیسه های دشمن، عنوان داشت: روحانیت باید راه را بر جریان نفوذ تخریبی روحیه انقلابی ببندد.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های طلبه تراز انقلاب اسلامی، افزود: نخستین ویژگی یک طلبه برخورداری از روحیه طلبگی است.

 

رییس حوزه علمیه رضوی الشتر اظهار داشت: طلبه انقلابی با رعایت زی طلبگی که تمام ویژگی های اخلاقی و مورد پسند را دارا است، باید عالم به زمان خویش باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: طلبه ای که زمان شناس باشد با بهره گیری از علم و تقوا می تواند زیبایی های دین را به جامعه منتقل کند./9459/302/ب2

ارسال نظرات