۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۲۴۴۴۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

طلاب و روحانیان از آثار و تألیفات ارزشمند شهید مطهری غافل نشوند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب و روحانیان نباید از آثار و تألیفات ارزشمند شهید مطهری غافل شوند، گفت: امروز مطالعه و بهره مندی آثار این استاد شهید برای طلاب حوزه های علمیه ضروری است. 
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، با اشاره به شخصیت وارسته و والای شهید مطهری، گفت: جامعه علمی کشورمان به ویژه حوزه و دانشگاه باید سیره عملی آن استاد شهید را الگوی خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به این که فراگیری و جامع نگری استاد مطهری در همه زمینه‌ها عامل جاودانگی آثار وی شده است، افزود: شهید مطهری با توجه به نیاز روز جامعه، کتبی را تألیف ‌کردند که هر یک از آن تألیفات دریایی از معارف ارزشمند دینی است که برای طلاب و دانشجویان ما بسیار کاربردی است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که شهید مطهری معتقد است که تربیت، پرورش انسان برای تقرب الهی که شاکله الهی به طور کامل در وجود او شکل می گیرد، است، گفت: تربیت اسلامی زمینه ای برای ظهور و بروز استعدادها و توانمندی های انسان در جهت رسیدن به بالندگی است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: اهمیت به علم و دانش در جامعه و بستر سازی جهت ارتقا این مقوله بزرگترین سرمایه‌گذاری برای جامعه و ضمانت استحکام و استواری نظام اسلامی است، چرا که در پرتو علم آموزی جایگاه ایران اسلامی در جهان ترقی پیدا کرد و  روز به روز این روند گسترش می یابد.

 

وی با اشاره به نقش تعلیم و تعلم در اسلام و تأکید آموزه های دینی بر گسترش و فراگیری علم و دانش، گفت: از شاخصه های  بارز اسلام و افتخارات مسلمانان از زمان بعثت تاکنون توجه به تعلیم و تعلم است که از محور اساسی برنامه های اسلام برای هدایت مردم و تقویت جامع بوده است به طوری که  این مشی در سیره رفتاری و گفتاری پیشوایان دینی بخوبی آشکار است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: بزرگترین آفات بشر و عامل گمراهی، انسان ها جهالت بوده  و به همین  علت پیامبران مبعوث شدند که جهل و تاریکی را از ساحت انسان بزدایند و با دعوت به علم آموزی راه روشن زندگی و مسیر کمال و سعادت را ترسیم کنند.

 

حجت الاسلام لائینی تقویت روند تعلیم و تعلم را عامل موفقیت و پیشرفت کشور ذکر کرد و با تأکید  بر گسترش این روند و پرهیز از هرگونه بی توجهی یا کم توجهی به مقوله دانش افزایی، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب به صورت مکرر و در مناسبت های مختلف تأکید  فرمودند، باید روند تعلیم و تعلم در کشور روز به روز گسترش پیدا کند و از همه ظرفیت ها و امکانات در این راستا استفاده شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: پیشرفت ها و موفقیت به دست آمده کشور در پرتو توجه به علم و دانش بوده و چنانچه در این زمینه غفلت کنیم دچار خسران بزرگ و جبران ناپذیر خواهیم شد.

 

وی با بيان اين که بصيرت در افکار شهيد مطهري موج مي‌زد، يادآور شد: اساتید و معلمان در اين برهه از زمان وظيفه دارند شخصيت و اخلاق شهيد مطهري را براي جوانان بازگو کنند و به آنها بياموزند که چگونه يک فرد مي‌تواند تا اين حد تأثير‌گذار باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که طلاب و روحانیان نباید از آثار و تألیفات ارزشمند شهید مطهری غافل شوند، تصریح کرد: امروز مطالعه و بهره مندی از آثار این استاد شهید برای طلاب حوزه های علمیه ضروری است./1317/202/ب2

ارسال نظرات