۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۲۴۴۶۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بانک‌ها کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی را رویکرد اصلی خود قرار دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خواست تا با ارائه تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان واقعی، برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
حجت الاسلام یعقوبی- دیدار با رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد خراسان شمالی، با اشاره به نقش بانک‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: بانک‌ها در صورت ارائه تسهیلات مناسب، می‌توانند یکی از محورهای مهم تحقق شعار سال باشند.

 

وی با بیان اینکه در این راستا می‌بایست پرداخت تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان در اولویت کاری بانک‌های مختلف قرار گیرد، افزود: درزمینهٔ اجرای اقتصاد مقاومتی لازم است تولیدکنندگان و افرادی که در مسیر تولید داخلی در کشور فعالیت کرده و نظام اسلامی را از واردات کالا بی‌نیاز می‌کنند، در اولویت دریافت تسهیلات از بانک‌ها قرار گیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر تسهیل روند دریافت تسهیلات از بانک‌ها در کشور، اضافه کرد: نباید تولیدکنندگان واقعی برای دریافت تسهیلات با هفت خوان مشکلات روبرو شده و سرانجام نیز مؤفق به دریافت آن نشوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: از طرف دیگر بانک‌ها نیز می‌بایست در ارائه تسهیلات به افراد مختلف بر اساس کارشناسی میدانی اقدام کنند تا منابع مالی در محل مورد نظر به مصرف برسد.

 

وی با بیان اینکه بانک‌ها می‌توانند در پیاده کردن فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نقش مؤثری ایفا کنند، اضافه کرد: اگر بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری با ارائه تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان واقعی، برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند می‌توانند در این زمینه الگویی برای سایر دستگاه‌ها و نهادها باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر تسهیلات مختلف بر اساس کار کارشناسی، به جا و مناسب، به‌موقع، عادلانه و منصفانه به اهل آن ارائه شود بدون شک این امر، گام مهم و اقدامی زیربنایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور محسوب شده و راه را برای اجرای سایر طرح‌ها در این زمینه باز می‌کند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر رعایت موارد شرعی در انعقاد قراردادهای بانکی و مالی، اظهار کرد: مردم باید با شناخت وارد بانک‌ها شده و مسؤولان بانکی نیز مردم را نسبت به عقود مختلف توجیه کنند.

 

وی تصریح کرد: در هنگام دریافت وام و تسهیلات، وام‌گیرنده می‌بایست نسبت به کاری که می‌خواهد انجام دهد توجیه شده و آگاه باشد تا بتواند مسائل شرعی را در مورد آن قرارداد مالی و اعتباری رعایت کند.

 

حسین اسلامی، رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند پرداخت تسهیلات این بانک درزمینهٔ اجرای اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: پارسال بانک مهر اقتصاد تسهیلات و خدمات بسیار مناسبی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در اختیار متقاضیان گذاشت.

 

وی با بیان اینکه امسال نیز اولویت نخست این بانک فعالیت در راستای تحقق شعار سال است، خاطرنشان کرد: در این زمینه در سال جاری رویکرد بانک مهر اقتصاد حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و ارائه تسهیلات مناسب به متقاضیان اجرای این طرح‌ها است./202/9314/ب1

ارسال نظرات