۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۲۴۵۰۳

یکی از نامزدهای انتخاباتی دور دوم در تبریز درخواست بازشماری آراء داد

محمداسماعیل سعیدی، نماینده کنونی مردم تبریز که از راهیابی به مجلس دهم بازمانده است، درخواست بازشماری آرای انتخابات دهم اردیبهشت را داد.
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمداسماعیل سعیدی، نماینده کنونی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر که نتوانست در دوره دوم انتخابات مجلس، به بهارستان راه یابد، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده با اختلاف 104 رأی در رده پنجم حوزه انتخابیه تبریز قرار گرفتم.


وی با بیان این‌که دلایل و مستنداتی مبنی بر شبهه‌ انگیز بودن این انتخابات دارم، خاطرنشان کرد: اعتراض، دلایل و موارد خود را به صورت مکتوب به سه مجموعه فرمانداری تبریز، هیأت نظارت و هیأت اجرایی اعلام کردم و خواستار بازشماری تعدادی از صندوق‌های مشخصی شده‌ام.


سعیدی با بیان این‌که با کمال احترام به قانون، از حق قانونی خود استفاده کرده و خواستار بازشماری شده ام، افزود: در صورتی که پیش‌بینی تخلف در صندوق‌های اشاره شده با بازشماری آراء به یقین تبدیل شود، در این صورت تقاضای بازشماری کل صندوق‌های حوزه انتخابیه را دارم.


وی با بیان اینکه تسلیم قانون هستم و براساس خواسته‌های مکرر تعداد کثیری از مردم، درخواست بازشماری آرای برخی صندوق‌ها را به مسؤولان ذیربط دادم، افزود: شخص آقای فرماندار قول دادند تا به این درخواست رسیدگی کرده و آن را اجرا کنند، هوادارانم را به آرامش دعوت می‌کنم و از آن ها می‌خواهم تا منتظر باشند قانون به نحو احسنت اجرایی شود.


سعیدی با اشاره به این‌که هوادارن و مردم عزیز باید به قانون احترام بگذارند، تصریح کرد: هر گونه اعتراض خیابانی را قبول ندارم و چنین برنامه ای نیز نداریم، مسؤولان به ما قول داده اند تا احقاق حقوق از مسیر قانونی ما را همراهی کنند، انتظار داریم که بازشماری آراء به طور شفاف و رسمی انجام شود و به اطلاع عموم مردم برسد.


نماینده مجلس نهم با اشاره به این‌که شمارش آرا ساعت 3 صبح روز 11 اردیبهشت پایان یافته بود، گفت: بنده با 130 هزار رأی در رده های اول و دوم قرار داشتم و ارزیابی ستاد انتخابی اینجانب حداقل حضور در بین منتخبان مجلس بود، ولی مشخص نشده چرا به یک باره نفرات ردیف‌های هفتم و هشتم در رده سوم قرار گرفتند و اعلام نتایج قطعی نیز تا ظهر فردا به طول کشید.


سعیدی با انتقاد از تمدیدهای مکرر زمان اخذ رأی گیری در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، افزود: در ساعات پایانی انتخابات، شعب اخذ رای خالی از رای دهندگان بود، با این حال حدود چهار بار زمان انتخابات تمدید شده که دلایل این امر باید مشخص شود./935/203/ب2

ارسال نظرات